"رضا عطاران" حالا- در همین چهار پنج سال اخیر- از یک کمدین فیلم‌ها و سریال‌های عامه پسند تبدیل به بازیگری شده که صاحب سبک و هویت و جنم و حضور ویژه‌ای است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "رضا عطاران" حالا- در همین چهار پنج سال اخیر- از یک کمدین فیلم‌ها و سریال‌های عامه پسند تبدیل به بازیگری شده که صاحب سبک و هویت و جنم و حضور ویژه‌ای است. بازی در چند فیلم خوب و قابل توجه، به خصوص دو فیلم اخیر عبدالرضا کاهانی نقش تازه‌ای در این هویت و اعتبار داشته و البته کار به همین جا هم ختم نمی‌شود. رضا عطاران نقش‌های جدی هم بازی کرده و بازی‌اش در دهلیز مورد توجه قرار گرفت. در همین سال‌ها فیلم‌ساز هم شد، دو فیلم ساخت و در این عرصه هم استعدادهایی از خود نشان داد. با این حال هنوز عمده شهرت و اعتبار او حاصل بازی و اصلا "حضور" ش در نقش‌های کمدی با حال و هوای ابسورد است. در هر نقشی، آن را به اصطلاح "مال خود" می‌کند و روح و طعم خودش را در آن نقش و کل فیلم می‌ریزد. با هر معیاری، رضا عطاران آدم خاصی در سینمای ایران است؛ سرمایه‌ای در این سینماست که مشابهی ندارد. حواشی خاص خودش را هم دارد.

امیدواریم در مورد اول، خاص بودنش را که مایه اعتبار اوست بتواند حفظ کند و از دومی تا آنجا که می‌تواند بپرهیزد. طبقه حساس نخستین حاصل همکاری او با کمال تبریزی ( چه ترکیب دل‌پذیری!) روی پرده است.


منبع:‌ماهنامه فیلم- هوشنگ گلمکانی

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.