آمریکا از برگزاری ميزگرد وحدت ملی در اوکراين استقبال کرد

امریکا از دولت اوکراین به خاطر هماهنگی جهت برگزاری میزگرد بحث درباره اصلاح قانون اساسی و وحدت ملی تقدیر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آلمان، امریکا از دولت اوکراین به خاطر هماهنگی جهت برگزاری میزگرد بحث درباره اصلاح قانون اساسی و وحدت ملی تقدیر کرد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد  امریکا درخصوص هماهنگی این گفتگوها که قرار است چهارشنبه در کیف پایتخت اوکراین برگزار شود، همکاری تنگاتنگی با دولت آلمان داشته است.

کارنی همچنین از روسیه خواست از این تلاش ها حمایت کند اما خاطرنشان کرد امریکا و متحدان اروپایی اش توافق کردند در صورتی که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است 25 ماه مه برگزار شود مداخله کند، اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو ضرورت پیدا خواهد کرد.

 سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از سخنان خود گفت امریکا با وجود اظهارات مقامات دولت روسیه، هیچ گونه عقب نشینی واحدهای نظامی روسیه را از مرز اوکراین شاهد نبوده است و «این مسئله همچنان باعث نگرانی شدید ماست.» 

این خبرگزاری در ادامه می افزاید مقامات ارشد دولت اوکراین از جدایی طلبان شرق اوکراین برای شرکت در میزگرد مذاکرات صلح روز چهارشنبه در کیف ، دعوت به عمل نخواهند آورد.

دولت مرکزی کیف تأکیدکرد مذاکرات فقط با نیروهایی امکان پذیر است که «اهداف سیاسی مشروع» داشته باشند و دست شان به هیچ خونی آغشته نباشد.

این بیانیه دولت به مثابه رد درخواست مسکو است که شرکت جدایی طلبان مناطق «دونتسک » و «لوهانسک» در شرق اوکراین را در میزگرد مذاکرات صلح وحدت ملی خواستار شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار