رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، چهره استان از تمامی جهات بویژه در حوزه صنعت دگرگون شد و پتانسیل ها و توانمندی های استان نمایان شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، اسراری گفت: سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به کردستان نقطه عطفی در زمینه سرمایه گذاری های بزرگ در استان بود و باعث ورود شرکت های سرمایه گذاری بزرگی همانند بنیاد برکت و شستا شد.
وی افزود:سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در تمامی زمینه ها باعث رونق کردستان شده است که در بخش پروژه های اقتصادی 16 طرح به بنیاد برکت معرفی شده  و بنیاد برکت نیز با 14 طرح، تفاهم نامه منعقد کرده است. اسراری، کل مبلغ پیش بینی سرمایه گذاری در این طرح ها را یک هزار و 450 میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال دو هزار و 794 نفر عنوان کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی دیگر از شرکت های سرمایه گذار در استان شرکت شستا است که در قالب شرکت لاستیک بارز کردستان در استان سرمایه گذاری کرده است.
به گفته وی مبلغ کل پیش بینی سرمایه گذاری این شرکت نیز 250 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 100 میلیون یورو اعتبار ارزی با پیش بینی اشتغال 960 نفر است.وی گفت: این طرح در دو فاز در حال اجرا است که فاز اول به بهره برداری رسیده و فاز دوم در حال پیگیری و اجرا است.در سفر پر خیر و برکت رهبری به کردستان یک هزار و 158 پروژه و طرح در بخش ها و حوزه های مختلف با اعتبار اولیه 800 میلیارد تومان برای توسعه استان تعریف شد که این اعتبار تا کنون به هزار و 891 میلیارد تومان افزایش یافته است.از کل پروژه های مصوب سفر رهبری به استان کردستان تا کنون 980 پروژه به اتمام رسیده و 170 پروژه هم در دست اجراست.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: چهره ، دگرگون ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.