عزم جدی، همکاری همگانی دولت و مردم در حمایت از تولیدکننده داخلی با ارائه یارانه تولید و خرید کالای ایرانی و همچنین تلاش در تولید اجناس با کیفیت و مطلوب ذائقه ایرانی را می‌توان سه راهکار کنترل قیمت لوازم خانگی دانست.

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، یکی از دلایل تأثیرگذار در افزایش قیمت لوازم خانگی را عدم کارایی و اجرایی بودن تمامی دستگاه‌ها دانست و افزود: همکاری و عزم جدی همه‌ی مسئولان و مردمی در حل بسیاری از مشکلات مؤثر خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: تولید‌کنندگان داخلی باید اجناس با کیفیت تولید کنند و رسانه‌های جمعی با فرهنگ‌سازی خرید و مصرف کالای ایرانی را گسترش دهند.
 
عزیزی اظهار داشت: دولت با ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش و اختصاص یارانه تولید، تولید‌کنندگان را حمایت کند.
 
نماینده مردم شیروان در پاسخ به اینکه عدم افزایش قیمت لوازم خانگی تا پایان خردادماه از سوی دولت می‌تواند به معنای افزایش قیمت‌ها بعد از خردادماه باشد، افزود: این نوع قضاوت اصلاً درست و منصفانه نیست و افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی در حال حاضر ارتباطی به این موضوع ندارد.
 
وی در ادامه گفت: هر ساله مبنی بر افزایش نرخ حامل‌های انرژی هزینه و دستمزد بر اساس نرخ تورمی افزایش ملایم در قیمت‌ها را خواهیم داشت.
 
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: تنها نباید از دولت انتظار داشت که قیمت‌ها و بازار ارز را کنترل کند بلکه تولید کننده و مصرف کننده هم می‌توانند با انجام اقدامات صحیح در کنترل و کاهش قیمت‌ها تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقا ما هرچی جنس ایرانی میخریم، در عین حال پایین بودن کیفیت، بازهم قیمتشون افزایش پیدا میکنه.
دردمونو به کی بگیم؟
آخرین اخبار