جریمه صید خزندگان به پیشنهاد دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و با تایید شورای عالی حفاظت محیط زیست افزایش می‌یابد.

مسعود ابراهیم تهرانی، کارشناس بخش خزندگان و دوزیستان سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: صید خزندگان نیاز به اخذ مجوز برای صید گروه‌های خاص است که پس از بررسی اهداف و برنامه‌های مورد نظر و در صورت داشتن شرایط لازم مجوز مربوطه پس از تایید دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از طریق دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست داده می‌شود.

وی افزود: مجوز صید خزندگان با زمان و مکان مشخص صادر می‌شود و در موارد دیگر از جمله برپایی نمایشگاه‌های خزندگان پس از ارائه تقاضای متقاضی به ادارات کل محیط زیست استان‌ها و بازدید کارشناسان اداره کل از نمایشگاه‌ها پس از بازدید و در صورت تایید، مجوز آنها از طریق سازمان مرکزی و دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگهداری، حمل و نقل و خرید و فروش گونه‌های غیربومی که متعلق به اکوسیستم ایران نیستند بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر نیست، تصریح کرد: گونه‌های غیربومی که متعلق به اکوسیستم ایران نیستند مانند مار پیتون، انواع تمساح‌ها، انواع مارمولک‌ها، سوسمارهای عربستان و یا کشورهای دیگر به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که در صورت کشف با افراد متخلف برخورد قضایی شده و جریمه‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور حفاظت از جمعیت خزندگان و دوزیستان تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد افزایش جریمه صید خزندگان را به دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید این سازمان داده است.

تهرانی با اشاره به جریمه‌های صید خزندگان گفت: جریمه تمساح200میلیون ریال- لاک پشت سبز و پوزه عقابی 100میلیون ریال- لاک پشت سرخ، زیتونی و پشت چرمی 600میلیون ریال- لاک پشت فراتی، افعی شاخدار دم عنکبوتی و گکوخال پلنگی شرقی 50میلیون ریال- گکو خال پلنگی غربی و ترکمنی 40میلیون ریال- گرزه مار، کفچه مار، بزمجه هندی، بزمجه بیابانی، سوسمار خاردم مصری، سوسمار خاردم ایرانی، سوسمار خاردم بین‌النهرین و ارمیاس تلسکی 30میلیون ریال- لاک پشت آسیایی، لاک پشت مهمیزدار، افعی لطیفی، افعی راه ده‌ای،‌ افعی البرزی و افعی خال‌دار 20میلیون ریال است.

کارشناس بخش خزندگان و دوزیستان سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: لیست این قیمت‌ها به عنوان پیشنهاد از دفتر تنوع زیستی و حیات وحش ارائه شده که در حال بررسی و پیگیری موضوع است و از طریق دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید مطرح می‌شود و با تایید شورای عالی حفاظت محیط زیست در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: افزایش ، جریمه ، صید ، خزندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار