معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: ناکامی مجرمان اینترنتی حاصل تعامل آنلاین بین‌المللی پلیس‌های سایبری است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "حسین رمضانی"، معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا نیروی انتظامی، بدون مرز بودن جرایم سایبری را از ویژگی خاص آن نسبت به جرایم سنتی برشمرد و اظهار داشت: پلیس سایبری تمام کشورها تنها راه موجود برای پی‌جویی و مقابله با جرایم فضای مجازی را تعامل و همکاری بین‌المللی به صورت آنلاین اعلام کرده‌اند.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا افزود: بر همین اساس پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها به محوریت سازمان جهانی اینترپل با ایجاد بستری جدید، تحولی بزرگ در امر همکاری‌های بین‌المللی انجام داده‌اند که به کاهش زمان شناسایی و تسهیل در ردیابی مجرمان بین‌المللی سایبری که از ابزارهای عدم شناسایی استفاده می‌کندف منجر خواهد شد.

سرهنگ رمضانی در خاتمه با بیان اینکه همکاری‌های بین‌المللی در بین پلیس‌های سایبری عرصه را بر مجرمان اینترنتی تنگ کرده و آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد گذاشت گفت: ارتقاء احساس امنیت در بین کاربران، ارمغان همکاری‌های بین‌المللی پلیس سایبری کشورها برای آنها به شمار می‌آید.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تعامل ، آنلاین ، پلیس ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار