ساری/

رونمایی تمبر یادبود پدر امداد و نجات ایران در ساری

تمبر یادبود مرحوم بیژن دفتری پدر امداد و نجات ایران همزمان با هفته هلال احمر با حضور رییس سازمان امداد و نجات کشور در ساری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران در آیین رونمایی این تمبر از مرحوم دفتری به عنوان امدادگر و تلاشگر ارزنده هلال احمر کشور نام برد.

مهدی ولیپور گفت : به پاس خدمات ارزشمند نجاتگرانه مرحوم دفتری در مواقع بروز بحران نام او در میان بازماندگان و آسیب دیدگان حوادث ماندگار شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت جمعیت هلال احمر مازندران در سال 1307 ، افزود : هم اکنون 17شعبه ، 33 پایگاه امداد و نجات ، دو مرکز درمانی تخصصی ، دو مرکز فوریت های پزشکی و یک پایگاه امداد هوایی در این استان فعال است.

او ادامه داد : هم اکنون هلال احمر مازندران دارای 30 هزار داوطلب امدادگر آموزش دیده است که برای خدمت رسانی در مواقع بروز حوادث و سوانح آماده هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت : به دلیل حضور چشمگیر مسافران و گردشگران در این استان و بروز حوادث ، هلال احمر خدمات فراملی به هموطنان ارائه می کند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمت مطلوب و مناسب به سانحه دیدگان نیازمند تامین امکانات و تجهیزات ویژه ای است.

مرحوم دفتری در فروردین سال 1327 در روستای بشل شهرستان سوادکوه متولد شد و پاییز سال 1392 در سن 66 سالگی پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشی از بیماری به رحمت ایزدی پیوست.

وی به مدت 16 سال ریاست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر را بر عهده داشت و فرمانده عملیات امدادی در زمین لرزه بم نیز بود.

مرحوم دفتری به خاطر برخورداری از تجربه حضور در عملیات ها، مدیریت و امدادگری در اکثر زلزله ها، سیلاب ها و حوادث مختلف در طول سه دهه گذشته ایران و جهان و سرشناسی در جوامع بین المللی، به عنوان چهره ای ماندگار و پدر امداد و نجات ایران شناخته می شد.

کتاب زندگینامه بیژن دفتری در سوانح از سوی معاونت پژوهشی موسسه علمی کاربردی ایران به چاپ رسیده است/س


برچسب ها: هلال احمر ، تمبر ، یادبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.