عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران گفت: براساس مصوبه شورای شهر مسئول بهره‌ّ برداری از این پروژه شهرداری تهران است که پس از افتتاح در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به نظرات مطرح شده ازجانب رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص  عدم واگذاری پارک پردیسان به شهرداری اظهار داشت: شهرداری تهران همواره از تعامل خوبی با ایشان برخوردار بوده ضمن اینکه نباید تجربه 6 ساله وی در کمیته محیط زسیت شورا را فراموش نمود.
 
وی به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ساخت پردیسان و براساس طرح سازمان حفاظت محیط زیست و نظارت عالی این سازمان اشاره نمود و افزود: براساس این مصوبه شهرداری تهران مسئول بهره‌بردار این پروژه خواهد بود و پس از افتتاح در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
 
عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه 50 میلیارد توان اعتبار برای ساخت این پارک در بودجه سال 93 شهرداری تهران پیش‌بینی شده است تصریح کرد: بخشی دیگر از این اعتبار از سوی دولت و سازمان محیط زیست تامین خواهد شد ضمن اینکه اهمیت بهره‌بداری از این پروژه بیش از آن است که پارک در اختیار چه کسی باشد.
 
حقانی با بیان استقرار ساختمان حوزه معاونت ریاست جمهوری و نیز سازمان حفاظت محیط زیست به قرارگیری تاسیسات آزمایشگاهی، فنی و نیز موزه این سازمان در محل پارک اشاره نمود و اظهار داشت: به جز ساختمان‌های اداری سایر ساختمان‌ها بخشی از طراحی‌های پیش‌بینی شده در ساخت این پارک است که با تغییر کاربری پس از بهره‌برداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
*طراحی پارک پردیسان متعلق به 35 سال پیش است
 
وی با یادآوری همکاری 4 مشاور بزرگ ایرانی و خارجی در طراحی این پارک، طراحی اولیه آن را متعلق به 35 سال پیش دانست و افزود: متاسفانه تاکنون در این مدت هیچ گونه اقدام اجرایی صورتنپذیرفتهاما براساس مصوبه شورای شهر عملی خواهد شد.
 
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری موقعیت مکانی این پارک در یکی از 4 تپه دامنه البرز به وسعت 260 هکتاری آن اشاره نمود و افزود: گردآوری گونه‌های مختلف گیاهی، حیوانی و اکوسیستم‌های منطقه‌ای کشور و نیز 5 قاره جهان این مکان را به عنوان نخستین پارک اکولوژیک کشور قرار خواهد داد.
 
* پیش‌بینی بهره‌برداری از پروژه‌ در برنامه 5 ساله توسعه  
 

حقانی در پایان با عنوان اینکه مطابق قرارداد تنظیم شده شورای شهر ساخت این پارک باید از ابتدای سال جاری آغاز می‌شده است خاطرنشان کرد: در صورت تجمیع اعتبارات سازمان محیط زیست و شهرداری و نیز اعتبار سالیانه دولت بهره‌برداری این پارک در برنامه 5 ساله دوم پیش‌بینی شده است.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: پارک ، پردیسان ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار