به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران،
تراکنش های ناموفق از سیستم اینترنت بانک، خرید اینترنتی تا عدم موفقیت در
تراکنش های خود پردازها و دستگاه های کارت خوان را در بر می گیرد این عدم
موفقیت در دریافت سرویس از شبکهی شتاب یا شاپرک عموما به سرورها مربوط
نمیشود و در مورد خود پرداز ها اغلب موارد عدم پولگذاری و خرابی
خودپرداز عوامل اصلي تراکنشهای ناموفق است.
در كنار دو مورد
يادشده مواردی چون اشکال در سوییچکارت بانک پذیرنده، اشکال در تارگاه
فروشگاه الکترونیک و یا تارگاه (وب سايت)بانک پذیرنده، اشکال در سوییچ
کارت بانک مقصد، اشکال در سامانهی بانکداری متمرکز بانک مقصد، اشکال در
هر یک از خطوط و وسایل ارتباطی که دارای پشتیبان نیستند و قطع برق و
شبکهی شعب به خصوص در شعبی که از برق اضطراری استفاده نمیکنند از دلايل
ديگري است كه گاه مشتریان شتاب را با مشكل رو به رو ميكند.
وضعیتهای یک تراکنش: تراکنشها
در سیستم همانند یک موجودیت (entity) فعال است هستند. همانطور که میدانید
سادهترین موجودیت فعال در سیستم فرآیندها (process) میباشند که cpu را
بعنوان یک ابزار در اختیار گرفته و وظایفی را انجام میدهند.
تراکنش
نیز یک موجودیت فعال میباشد و همانند سایر موجودیتهای فعال دارای وضعیت
هایی (state) میباشند که در ادامه هریک شرح داده شده اند.
• فعال (Active) : تراکنشی که در حالت اجرا است در وضعیت فعال میباشد.
• کامیت جزئی (Partially Committed): پس از اجرای آخرین دستور تراکنش به وضعیت کامیت جزئی میرود.
• شکست (Failed): در این وضعیت، در روند اجرا خطایی رخ داده و اجرای ادامه تراکنش امکان پذیر نمیباشد.
• خاتمه (Aborted): پس از تشخیص خطا تراکنش میتواند به وضعیت Aborted که در انجا اجرا متوفق شده و تغییرات ROLLBACK میشوند.
• Committed: در این وضعیت اجرای تراکنش با موفقیت انجام شده و تراکنش پایان میپذیرد.
انتهاي پيام/