آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد به علت مصرف بیش از حد نفت در سه ماهه نخست امسال ، تقاضای جهانی نفت امسال به بالاترین سطح خود می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود را در مور تقاضای جهانی نفت در سال 2014 اندکی افزایش داد و اعلام کرد به علت مصرف بیش از حد انتظار طلای سیاه در سه ماهه نخست امسال ، تقاضای جهانی نفت امسال به بالاترین سطح خود می رسد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه مه این نهاد اعلام کرد امسال احتمالا متوسط تقاضای جهانی نفت به 92 میلیون و 800 هزار بشکه در روز می رسد که نسبت به پیش بینی قبلی این آژانس در ماه گذشته 65 هزار بشکه در روز و نسبت به سال 2013 ، یک میلیون و 320 هزار بشکه بیشتر است.

بنا بر اعلام این نهاد بین المللی، این افزایش از تقاضای بیش از حد انتظار نفت در آمریکا در ماه فوریه و همچنین افزایش تقاضا در آلمان، انگلیس و ژاپن در سه ماهه نخست امسال ناشی می شود.

در بحبوحه تنش ها در اوکراین و کاهش اعتماد در برخی کشورهای نوظهور، صندوق بین المللی پول اوایل ماه آوریل پیش بینی های خود را در مورد رشد اقتصادی جهان کاهش داد.

صندوق بین المللی پول ماه آوریل اعلام کرد تولید ناخالص داخلی پس از آنکه در سال 2013 به سه درصد رسید، انتظار می رود در سال 2014 به 3.6 درصد و در سال 2015 به سه و نه دهم درصد برسد. این در حالی است که این پیش بینی ها نسبت به پیش بینی قبلی در ماه ژانویه حدود یک دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

آژانس بین المللی انرژی در این گزارش اعلام کرد : شرایط اقتصادی نسبتا دشوار در چین همچنان به کاهش پیش بینی تقاضای نفت در سال 2014 ادامه می دهد.

تولید نفت در ماه آوریل به کمک افزایش تولید نفت در کشورهای عضو اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) ، با 700 هزار بشکه در روز افزایش ، به 92 میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسید. سقف تولید این سازمان حدود 30 میلیون بشکه در روز است.

انتظار می رود بهای نفت همچنان در سطح بالایی بماند و آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد اوپک باید تولید خود را به شدت افزایش دهد تا بتواند در برابر این افزایش بی سابقه تقاضا ، بازارهای نفت جهان را حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار