روزنامه الرای چاپ کویت در مطلبی مدعی شد دو مشاور رییس جمهوری سوریه وارد مذاکره با دولت آمریکا شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه "الرای" چاپ کویت به نقل از آنچه که این روزنامه یک منبع بسیار نزدیک به رییس جمهوری سوریه معرفی کرده، مدعی شد: گفتگوهای مستقیمی بین دو مشاور "بشار اسد" با دولت آمریکا پیرامون اوضاع کنونی سوریه و جنگ بروز یافته در این کشور صورت گرفته است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه رایزنی‌ها مدت زمان زیادی نیست که بین طرفین آغاز شده افزود: گروه مذاکره کننده سوریه با دولت آمریکا از اطمینان "بشار اسد" بهره مند است.

این منبع آگاه با بیان اینکه گروه مذاکره کننده سوریه برای گروهی از مقامات عالی‌رتبه آمریکا شرح داده که سوریه در حال جنگ با تروریسم در شمال و جنوب این کشور است افزود: نظام سوریه و مخالفان تلاش‌های خود را برای تسلط بر دایره جنگ و توقف سرازیر شدن جهادگران اروپایی، آمریکایی، عربی و چچنی و همچنین عناصر داعش و النصره با هدف آشتی ملی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به این کشور افزایش دادند.

وی افزود: پس از این اقدامات بازسازی و بازگشت مهاجران به سوریه صورت خواهد گرفت و دولت آمریکا هم خطرناک بودن موفقیت گروه‌های تندرو در شمال و جنوب سوریه را درک کرده و در این حال منافع نظام و اراده بین المللی در مبارزه با تروریسم با اهداف "بشار اسد" در جنگ علیه تروریسم تلاقی پیدا خواهد کرد.

روزنامه الرای کویت در پایان به نقل از این منبع آگاه سوری نوشت: نزدیکی عربستان سعودی و ایران زمینه آشتی بین افراد مسلح و نظام سوریه را مانند آنچه که در حمص رخ داد پدید آورده و به مناطق دیگری سوریه که عربستان و قطر در آْن مناطق نفوذ دارند سوق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسد ، بشار ، الرای ، کویت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار