پسماندهای خشک منازل مسکونی شمال تهران توسط خودروهای بازیافت با پخش ملودی از در منازل شهروندان جمع آوری می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهدی  جمشیدیان، مسئول اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری منطقه یک  اظهار داشت: منطقه یک شهرتهران با حدود450 هزار نفر جمعیت میزان قابل توجهی پسماند به خصوص پسماندهای خشک تولید می‌کند که جمع‌آوری این میزان پسماند نیازمند برنامه‌ریزی مناسب با توجه به شرایط جمعیتی, فرهنگی و جغرافیایی این منطقه است.
 
وی افزود: اداره بازیافت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک این منطقه از دو روش اصلی جمع آوری ثابت و سیار استفاده می‌کند.
 
جمشیدیان تصریح کرد‌:  منطقه یک دارای 10ناحیه و 20بلوک‌ 6 هزار خانواری است  که پسماند‌های خشک آنها از درب منازل توسط 20 وانت پیکان ملودی، جمع آوری می‌شود.
 
این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: جمع‌آوری ثابت از طریق 24غرفه بازیافت که در نواحی قرار دارد صورت می‌گیرد که هر غرفه دارای متصدی است که در ازای تحویل پسماند خشک از شهروندان مواد شوینده را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
 
مسئول اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری منطقه یک افزود: تمامی مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی موجود در منطقه یک توسط آموزشگران بازیافت از طرح تفکیک در مبداء و روز جمع‌آوری پسماند خشک خود مطلع شده‌اند و کیسه‌های آبی رنگ بازیافت و در صورت نیاز مخازن آبی رنگ پسماند خشک در اختیار آنها قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار