نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه با توجه به اوضاع این کشور، از شیوه خلاصه گویی برای تبلیغات انتخاباتی خود بهره می‌گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه با توجه به اوضاع این کشور، از شیوه خلاصه گویی برای تبلیغات انتخاباتی خود بهره می‌گیرند. 

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه، جملات و عبارات کوتاه را که در خیابان‌های شهرهای این کشور نصب شده است به عنوان وسیله ارتباط با شهروندان این کشور انتخاب کرده‌اند. نامزدها معتقدند در این عبارات و جملات کوتاه بیش از هر چیز نیازهای امروز سوری‌ها در نظر گرفته شده است و بیش از برنامه‌های گسترده تبلیغاتی یا مناظره‌های تلویزیونی به کار می‌آید. 

خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی درباره روند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت: هنگام عبور از خیابان‌ها در دمشق پوسترهای تبلیغاتی سه نامزد ریاست جمهوری سوریه روی دیوارها و پل ها قابل مشاهده است. برخی از نامزدها پوسترهای تبلیغاتی خود را که حاوی افکار و اندیشه‌های متفاوت است در کنار یکدیگر نصب کرده‌اند.

 ماهر حجّار نماینده پارلمان سوریه و یکی از نامزدهای ریاست جمهوری تغییر را ضروری می‌داند و برنامه خود را در این عبارت خلاصه می‌کند. حَسّان النوری دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری انتقال سوریه به مرحله اقتصاد آزاد را مطرح کرده است. در جای دیگر تبلیغات بشّار اسد نامزد ریاست جمهوری و رئیس جمهور کنونی سوریه دیده می شود که برنامه انتخاباتی خود را در کلمه "سوا" (با هم) خلاصه کرده است. 

در ادامه گزارش آمده است: ناظران می‌گویند نو پا بودن شیوه انتخابات با حضور نامزدهای مختلف در سوریه و نیز اوضاع کنونی این کشور باعث شده است تبلیغات انتخاباتی به این شکل ساده باشد. 
یکی از شهروندان سوری می‌گوید: تا وقتی مسئله امنیت درست نشده است، اقتصاد اهمیتی ندارد. ما نیازمند شعارهایی هستیم که به مرحله عمل در آید. 

در ادامه گزارش آمده است: رسانه‌های نوین مثل پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های ارتباط اجتماعی از دیگر عرصه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه به شمار می‌روند. تفاوت زیادی بین تبلیغات رئیس جمهور کنونی و دو رقیب وی وجود ندارد. برخی از ناظران می‌گویند، رئیس جمهور به پایگاه و پشتوانه سیاسی خود تکیه کرده است. نامزدها در تبلیغات رسانه‌ای خود به حضور در برخی رسانه ها اکتفا کرده‌اند و از مناظره بین آنها خبری نیست. نامزدها از بخت بد، در شرایطی استثنائی در رقابت های انتخاباتی شرکت می کنند. 

عبداللطیف العمران سردبیر روزنامه البعث گفت: اوضاعی که اکنون در کشور وجود دارد به نفع تبلیغات هیچ یک از نامزدها نیست. در ادامه گزارش آمده است: سوریه در داخل به سوی برگزاری انتخابات گام بر می‌دارد و در این خصوص هیچ توجهی هم به فشارهای خارجی ندارد. 

در پایان گزارش آمده است: همه شواهد و قرائن موجود در سوریه حاکی از آن است که انتخابات ریاست جمهوری این کشور در موعد مقرر برگزار می‌شود. به گفته ناظران برگزاری انتخابات به بحران سوریه پایان نخواهد داد، اما نشان خواهد داد امور داخلی این کشور بر اساس قانون و به سمت و سوی درستی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار