پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی با عنوان " موج اعتصابات کارگری در چهار گوشه جهان" نوشت: بخش های مختلف در اروپا و آفریقا، دو روز گذشته شاهد اعتصابات کارگران و کارمندان بوده و 5 و نیم میلیون نفر از کارمندان و کارگران بخش های مختلف عمومی در فرانسه دست از کار کشیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ورلد سوسیالیست گزارش داد: اعتصاب بزرگ فرانسه سبب بروز مشکلات جدی در دفاتر دولتی و سامانه های حمل و نقل کشور شد.اعتصاب کنندگان درمخالفت با سیاست های حزب سوسیالیست اولاند رئیس جمهور فرانسه در اشتغال دست از کار کشیدند. در پی اعتصاب کارمندان برج های مراقبت فرودگاهها پرواز بسیاری از هواپیماها لغو و مدارس نیز تعطیل شد. اعتصاب چهار روزه کارمندان فرانسه از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد. 35هزار نفر از کارگران شهرداری،راننده و دیگر بخش های خدماتی وابسته به اتحادیه کارگری در این اعتصاب شرکت کردند.

مخالفت با بازنشستگی زودهنگام بین 5 تا 10 سال ، اعتراض به کاهش ساعات کاری و همچنین بهبود شرایط کار از جمله مطالبات اعتصاب کنندگان بود.اعتصاب کنندگان برج ایفل را نقطه آغاز تظاهرات خود انتخاب کردند.


***  اعتصاب خلبانان ایسلند: 
خلبانان ایسلند هم در اعتراض به برنامه کاری خلبانان از سوی شرکت هواپیمایی "ایسلند ایر" روز گذشته اعتصاب 12 ساعته خود را آغاز کردند.برخی از دست اندرکاران برگزاری این اعتصاب از ادامه اعتصابات در 20 و 30 مه و همچنین یک اعتصاب چهار روزه دیگر خبر دادند.خلبانان ایسلندی معترض به شرایط کاری خواستار اجرای مطالبات آنان در باره شرایط اضافه کاری شدند.
در حالی که قرار داد همکاری خلبانان اعتصاب کننده که عضو انجمن خلبانان خطوط هوایی ایسلند هستند در نوامبر گذشته پایان یافته، ادامه مذاکرات مربوط به پرداختی ها و بهبود اوضاع کاری نیز با شکست روبرو شده است.

**** اعتصاب کارمندان دفاتر ثبت و اسناد انگلیس:
در روزهای اخیر، حدود 3 هزار نفر از کارمندان دفاتر ثبت اسناد و املاک انگلیس در 14 دفترخانه های مختلف این کشور و ولز اعتصاب 48 ساعته برگزار کردند.
این افراد که از اعضای اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی انگلیس هستند از مخالفان خصوصی سازی نسبی خدمات عمومی در این کشور هستند.

***  اعتصاب کارگران نفت در نروژ:
گروهی از مسئولان کارگری خدمات نفتی نروژ به نمایندگی از 6 هزار نفر از کارگران و کارکنان مستقر در سکوها و تجهیزات و خدمات نفتی این کشور گفتگوهای مربوط به افزایش حقوق و بهبود اوضاع کاری را آغاز کردند.افزایش اضافه کاری برای کارکنان و کارگران بخش های مختلف شرکت نفتی هالیبرتون از عمده مطالبات اتحادیه کارگران نفتی نروژ است. 
اتحادیه صنعت انرژی نمایندگی 90 درصد از کارکنان خدمات نفتی را برعهده دارد.رسانه ها و مطبوعات این کشور پیش بینی می کنند شکست گفتگوها به برگزاری اعتصاب منجر خواهد شد.

*** اعتصاب در آفریقای جنوبی:
کارگران معدن پلاتین آفریقای جنوبی که درمالکیت شرکت آنگلو آمریکن پلاتینوم و ایمپالا پلاتونیم است وارد چهارمین ماه از اعتصاب خود شدند.در پی شکست نتایج مذاکرات نمایندگان کارگری با مدیران شرکت های مربوطه کارگران بر ادامه اعتصابات خود تا محقق شدن مطالبات مالی تاکید کردند.کارگران اینگونه معادن خواستار افزایش 10 درصدی دستمزد خود هستند.
اعتصاب نگهبانان امنیتی در نامیبیا و کارگران اتوبوس سازی در نیجریه و اعتراض معلمان تانزانیایی  و همچنین کارگران مزارع گل کنیا در اعتراض به عدم افزایش دستمزد و مزایا و همچنین بالا بودن ساعات کاری نمونه هایی دیگر از تظاهرات و اعتصابات کارکنان و کارگران کشورهای افریقایی در روزهای اخیر بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار