رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر گونه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای حذف تمایزها به شهر و نظام شهروندی آسیب می‌زند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مسجدجامعی در همایش علمی شهر و زندگی روزمره با تأکید بر اینکه تفاوت‌ها و تمایزها نقطه قوت و برتری شهر تهران به شمار می‌آیند افزود: هر گونه برنامه‌ریزی‌ و سیاست‌گذاری برای حذف تمایزها به شهر و نظام شهروندی آسیب می‌زند.
 
وی تصریح کرد: بدون تأمل و تفکر مشکلات تشدید و پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها بیشتر می‌شود به طوری که تبدیل به گره کور خواهد شد.
 
وی گفت: نقطه قوت و برتری شهر تهران در تفاوت‌ها و تمایزها است،‌ بنابراین هر برنامه و سیاست‌گذاری برای حذف این تمایزها به شهر نظام شهروندی و این ظرفیت بالقوه که می‌تواند به توان مضاعف تبدیل شود آسیب می‌زند.
 
مسجدجامعی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در برخی مناطق تهران اظهار کرد: گفتگو و تأمل در شهر به صورت کلامی آن نیست بلکه در صورت معماری هم جلوه کرده است ما تکثیر و تعامل متقابل را در معماری شهر مشاهده می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: روح شهر بر اساس باورها و خواست‌  مشترک شکل گرفته است بنابراین بی‌توجهی به این تفاوت‌ها و تلاش برای پلکان‌سازی در شهر این روح مشترک را تهدید می‌کند.
 
مسجدجامعی بیان کرد: ما باید به داشته‌های تاریخی و تفاوت‌هایمان افتخار کنیم،‌ وحدت ما در کثرت ماست کثرت زمینه‌ای است که ما را به هم می‌رساند و باید در مدیرت شهری و نگرش به این شهر تفاوت‌ها محترم شمرده شود و وحدت را در یکدست شدن نبینیم.
 
وی با تأکید بر تلاش برای احیای عاطفه جمعی گفت: کشف خاطرات منحصر به فرد در شهر باید یکی از اقدامات مدیریت شهری باشد./ذ
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تمایزها ، ادیان ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار