نماینده یونیسف ( صندوق کودکان سازمان ملل) در سومین سمینار آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان از حمایت این سازمان از برنامه‌های دولت ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد منیر صفی‌الدین نماینده یونیسف در سومین سمینار آموزش و سلامت کودکان پیش دبستانی بر حمایت این صندوق از برنامه‌های دولت ایران در ارتباط با کودکان پیش از دبستان تأکید کرد.  

وی با اشاره به اهمیت سالهای اولیه زندگی کودک بعنوان حمایتی‌ترین مرحله بقا رشد و تکوین شخصیت ذهنی و عاطفی کودک خاطرنشان کرد: اهمیت این سنین نیازمند توجه مسئولین و سیاست گذاران است.  

وی خاطر نشان کرد: دفتر نمایندگی یونیسف در ایران در طول سالهای گذشته همکاری‌های موثری با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسئول برنامه رشد و تکامل کودکان خردسال داشته و همواره در کنار این دستگاه‌ها برای تحقق برنامه یکپارچه EDC تلاش کرده است.  

محمدمنیر صفی‌الدین در ادامه همکاری مستمر با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در زمینه بهداشت، واکسیناسیون، تغذیه و رشد و تکامل کودکان خردسال، همکاری در اجرای پایلوت روستا مهدها در مناطق روستایی با سازمان بهزیستی، حمایت و هماهنگی برای بازدید مطالعاتی از کشورهایی که در زمینه رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال تجربیات موفقی داشته‌اند، همکاری با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در تدوین سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال و همچنین حمایت و همکاری در راه اندازی و فعالیت دبیرخانه رشد و تکامل کودکان را بخشی از فعالیت‌ها عنوان کرد.  

نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی همچنین تصریح کرد: حمایت فنی از اجرای سند رشد و تکامل کودکان با تأکید بر گسترش خدمات برای همه کودکان و بهبود دسترسی محروم ترین اقشار کودکان و ارتقای کیفی برنامه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که در برنامه کشوری پنج ساله 2016- 2012 همکاری گسترده‌ای را با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط شروع کرده است.  

وی در پایان از خدمات برگزارکنندگان این سمینار که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، قدردانی نمود.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار