رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به تکالیف قانونی ضابطان گفت: همه شکایاتی که از طرف مردم به دست ضابطان می‌رسد باید به دقت و حساسیت بررسی شود تا خدای ناکرده حق کسی ضایع نشود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدکاظم بهرامی" در همایش رؤسای بازرسی نیروی انتظامی افزود: حساسیت کار دستگاه قضایی و ضابطان این است که باید به عدالت رفتار کنند تا مبادا حقی از مردم ضایع شود و یا در مقابل مأموری بی‌جهت موأخذه شود.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضابطان را خط مقدم مبارزه با تخلف و جرم دانست و گفت: با توجه به گستردگی وظایف در تأمین امنیت و مواجهه مستقیم با مردم زمینه بروز تخلف و جرم در نیروی انتظامی وجود دارد لذا اقدامات پیشگیرانه و نظارت بیشتر ضروری است.

 وی به شرایط ضابطان در قانون جدید آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و افزود: بر اساس این قانون، تحقیقات افراد فاقد صلاحیت ممنوع و از نظر قانون بی‌اعتبار است و احراز صلاحیت ضابطان علاوه بر مورد اعتماد بودن، منوط به فراگیری مهارت‌های لازم با گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر مراجع قضایی است.

 این مقام عالی قضایی تصریح کرد: تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون یعنی اول آبان ماه سال جاری، قضات و ضابطان فرصت دارند تا با فرا گیری آموزش‌های لازم سازوکارهای اجرایی شدن این قانون را فراهم سازند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی در پایان به فرازهایی از نامه علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: امام می‌فرمایند «ای مالک در امور کارگزاران نظر کن و آن‌ها را با آزمودن بکارگیر و مراقبینی از میان افراد راستگو و انسان‌های با وفا بر این‌ها بگمار.»

 وی خاطرنشان کرد: در عمل به فرمایش علی(ع) کارگزاران حکومت باید مراقب مأموران خود باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار