لاریجانی در پاسخ به اخطار قاضی‌پور:

طرح بیمه بیکاری در صدد تحقق و هزینه‌کرد اعتبارات بودجه بیکاری است

لاریجانی در پاسخ به تذکر قاضی‌پور در جریان رسیدگی به طرح بیمه بیکاری اظهار داشت: با توجه به اینکه در بودجه 93 اعتباری برای بودجه بیکاری در نظر گرفته شده بود لذا نمایندگان با طرح بیمه بیکاری در صدد تحقق و هزینه کرد این اعتبارات بودند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در نشست علنی امروز یکشنبه ( 28 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح بیمه بیکاری با استناد به اصل 112 قانون اساسی اظهار داشت: در این اصل وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح شده اما امروز شاهد هستیم که مجمع برای مجلس شرط و شروط قرار می‌دهد، در اینجا آمده است که برای رفع ایراد شورای نگهبان در خصوص اصل 75 قانون اساسی طرح مجددا به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود تا دولت و مجلس با تفاهم نسبت به تامین بار مالی طرح اقدام کنند.

وی افزود: دولت هنوز تفاهمی با مجلس انجام نداده و حال مجلس این طرح را نوشته است؛ همکاران 20 مواد طرح مذکور را یک جا حذف کردند و زحمات مجلس و کمیسیون و کارشناسان را به باد دادند.

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی ادامه داد: اجازه ندهید حق مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام ضایع شود زیرا اگر این بیعت باشد از فردا مجلس باید زیر امر تشخیص مصلحت کار کند که در قانون اساسی به این موضوع اشاره نشده است.

نماینده مردم ارومیه با تاکید براینکه مجلس در راس امور است اظهار داشت:حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که مجلس در رأس امور است و نگفتند که تشخیص مصلحت در رأس امور است لذا این باید در مجلس تصویب شود و تشخیص مصلحت نباید برای مجلس تعیین تکلیف کند.

لاریجانی در پاسخ به اخطار قاضی‌پور ضمن وارد ندانستن این اخطار ، گفت: براساس قانون، مجمع تشخیص مصلحت می‌تواند یا نظر مجلس را قبول کند یا نظر شورای نگهبان را و در این طرح به دلیل داشتن بار مالی مجمع تشخیص مصلحت عملا نظر شورا را پذیرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: با توجه به اینکه در قانون بودجه اعتباری برای بیمه بیکاری در نظر گرفته شده بود لذا همکاران درصدد بودند تا این اعتبارات از بین نرود و درنظر داشتند برنامه‌ریزی انجام دهند تا این اعتبارات عملیاتی شوند لذا برای تحقق بودجه بیکاری طرح مذکور را ارائه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار