مسئولان رژیم صهیونیستی در مورد بروز بحران بی‌اعتمادی در روابط آمریکا و این رژیم هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "عباس اسماعیل" گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: باری دیگر حساسیت امنیتی در روابط میان آمریکا و اسرائیل نمایان شد. این بار این حساسیت در زمینه دادن روادید آمریکا به مسوولان بلندپایه سیاسی، امنیتی و نظامی اسرائیل پدیدار شد.

بعد از گزارش هایی که مجله نیوزویک آمریکا منتشر کرد و در آن برخی منابع امنیتی آمریکا اسرائیل را متهم کردند به جاسوسی از آمریکا می پردازد و پس از آنکه برخی مسوولان بلند پایه آمریکا اعلام کردند اسرائیل در جاسوسی علیه آمریکا از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است نوبت به روزنامه‌های صهیونیستی رسید تا در این زمینه مانور بدهند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت طی دو سال گذشته مسوولان عالی رتبه نهادهای امنیتی اسرائیل با دشواری های روزافزونی در زمینه گرفتن روادید ورود به آمریکا روبرو شده اند.

فهرست افرادی که با این مشکلات روبرو شده اند در بر دارنده نام برخی از مسئولان بلند پایه اسرائیل است که در راس این افراد "شائول موفاز" رئیس ستاد ارتش و وزیر سابق امنیت اسرائیل است. همچنین "عوزی اراد" مشاور سابق امنیت اسرائیل است زیرا وی با یکی از مسوولان پنتاگون آمریکا تماس گرفت و وی متهم شده که اطلاعاتی در اختیار اسرائیلی ها قرار داده است.

"چاگ هیگل" وزیر دفاع آمریکا در دیدار  با "موشه یعلون" همتای اسرائیل خود در تل آویو تلاش کرد پیامدهای منفی این گزارش ها بر روابط میان آمریکا و اسرائیل را کاهش دهد. وی تصریح کرد درباره درستی این گزارش ها هیچ اطلاعی ندارم. وی بر استواری روابط میان آمریکا و اسرائیل تاکید کرد. موشه یعلون گفت ما اجازه انجام فعالیت های جاسوسی در آمریکا را نخواهیم داد.

مسئولان و ناظران اسرائیلی در خصوص بروز بحران بی اعتمادی در روابط امنیتی میان آمریکا و اسرائیل هشدار دادند تا به فهرست مشکلات موجود میان بنیامین نتانیاهو و دولت باراک اوباما افزوده شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار