تصویب طرح محدودیت سفر شهروندان ایران و چند کشور دیگر به آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا طرح محدودیت ورود شهروندان ایران، عراق، سوریه و سودان را به آمریکا تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن ورود شهروندان عراق، سوریه، ایران و سودان یا افرادی که در 5 سال گذشته به این کشورها سفر کرده اند، بدون دریافت روادید به آمریکا محدود خواهد شد. 

این دومین طرح قانونی آمریکا با هدف افزایش امنیت این کشور پس از وقوع حوادث تروریستی پاریس است که با 407 رای موافق در برابر 19 رای مخالف به تصویب رسید.

بر اساس این طرح، اتباع 38 کشوری که پیش از این برای سفر به آمریکا نیاز به دریافت روادید نداشتند، در صورتی که سابقه سفر به کشورهای سوریه، عراق، ایران یا سودان را در پنج سال گذشته داشته باشند، باید برای سفر به آمریکا روادید دریافت کنند. بیشتر این کشورها شامل کشورهای غرب اروپا می شوند.

همچنین بر اساس این طرح مصوب، کشورهای شرکت کننده در این برنامه موظف هستند اطلاعات لازم در خصوص افراد مظنون به عضویت در گروه های تروریستی را با مقامات آمریکایی به اشتراک بگذارند.

"مایکل مک کال،" رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت: "این قانون باعث از بین رفتن شکاف های امنیتی خواهد شد و توانایی های ما را در مقابله با افراد خطرناک، پیش از آنکه به سرزمین ما برسند، افزایش خواهد داد."

بر اساس گزارش های منتشر شده، سالانه حدود 20 میلیون نفر بر اساس برنامه لغو لزوم دریافت روادید آمریکا، به این کشور سفر می کنند. این افراد می توانند حداکثر 90 روز در آمریکا حضور داشته باشند. این برنامه نخستین بار در سال 1986 ارائه شد و هدف آن رونق دادن به بخش گردشگری و تقویت روابط آمریکا با متحدان این کشور است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
فراموشکاران، داعش ذات واقعی شماهاست که در ظاهر اسلام زاییده اید تا به ضعم خودتون دیکتاتوریتان را در قالب مدافع حقوق بشر حفظ کنید.

واقعا عجب دشمنان احمقی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

خدایا شکرت که دشمنانمان را احمق قرار داده ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
ما ترکیه نیستیم جیره خوارامریکاباشیم مرگ برامریکاوال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
شعار ما همیشه مرگ بر آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرگ بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر آمــــــــــــــــــریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
دم شما گرم حالا ديگه جرات داري حرف از همون لانه جاسوسيت بزن اگه گزاشتيم دوباره بازش كني مطمعان باش
آخرین اخبار