رئیس بسیج سازندگی اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 202 گروه جهادی در استان فعال هستند که بیشتر در مناطق محروم و روستایی مستقر شده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ، حمید امیریان صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت در اردبیل اظهار داشت: فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اردبیل در چهار محور طراحی شده که بخش اول آنها پروژه‌های عمرانی است که با مشارکت سپاه حضرت عباس (ع) استان و مساعدت استانداری و دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها در جای جای استان اردبیل این طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به همت بسیج سازندگی اجرا می‌شود که اجرای آنها با کمترین هزینه و بیشترین نتایج و خروجی همراه است.

وی آبرسانی به روستاهای شیشه‌گران، نیارک و ... را از جمله طرح‌های عمرانی بسیج سازندگی اعلام کرد و گفت: بسیج سازندگی  در ساخت 100 واحد خانه در مناطق زلزله‌زده ارسباران مشارکت کرده و در ساخت 13 خانه محرومان و همچنین پل‌ها و راه‌های روستایی مشارکت جدی را انجام داده است.

رئیس بسیج سازندگی اردبیل دومین جبهه فعالیت بسیج سازندگی را جبهه محرومیت‌زدایی مناطق روستایی  با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون کمیته امداد، آب و فاضلاب شهری و روستایی، بنیاد مسکن، اوقاف و امور خیریه، فرمانداران و مدیران اجرایی اعلام کرد و افزود: در این حوزه 67 پروژه در سطح استان اجرا شده که شامل ساخت 16 مسجد، 36 غسالخانه، دو خانه بهداشت، یک پروژه آبرسانی روستایی ساخت یک پل روستایی، تکمیل سه خانه محروم و امسال نیز در نظر داریم 10باب مسجد، 10 غسالخانه، یک حسینیه، هفت پروژه آبرسانی به همراه دو خانه بهداشت یک خانه روستایی در اولویت طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی قرار دهیم.

امیریان تصریح کرد: در سومین جبهه کاری در قالب اردوهای جهادی و هجرت ما در هشت عرصه بهداشت عمران، منابع طبیعی، بهسازی مدارس، مهارت آموزی و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و ...  با مشارکت گروه‌های جهادی بسیج مهندسان، پزشکان، دانشجویان و دانش‌آموزان حضور پیدا کردیم و بیش از 56 هزار نفر مشارکت را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: 3 هزار و 472 نفر روز سال گذشته در سایه فعالیت‌های گروه دانشجویی و دانش‌آموزی کارهای عمرانی و خدماتی انجام شده به طوری که بیش از 202 گروه جهادی در سطح استان و در بیش از 150 روستا فعالیت می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی اردبیل در مورد چهارمین جبهه فعالیت بسیج سازندگی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی و تقویت آن یکی از مولفه‌های بسیج سازندگی در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گرفته به طوری که ما در پنج عرصه شامل تولید مرغ بومی، ورمی کمپوست، شیلات، قارچ و همچنین زنبور عسل ورود پیدا کردیم و از ظرفیت گروه‌های جهادی در تحقق اهداف اقتصادی بهره گرفته‌ایم.

امیریان تاکید کرد: سال گذشته 6 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای بسیج سازندگی پیش‌بینی شد که امسال این رقم به 11 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافته و دو عرصه زنبورداری و تولید زعفران مورد توجه و دقت نظر است.

وی شکل‌گیری 680 کارگاه تولیدی را در تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد و گفت: با تدبیر سپاه و ستاد سازندگی استان 15 میلیارد تومان در 10 عرصه در تقویت و پشتیانی ستاد مقاومتی در نظر گرفته شده است تا ما در بخش‌‌های صنایع دستی، پرورش زنبور‌عسل، ماهیان، زعفران و .. بتوانیم از گروه‌های تولیدی کننده بسیجی و غیر‌بسیجی با پرداخت تسهیلات حمایت کنیم.

رئیس بسیج سازندگی اردبیل در پایان سخنان خود گفت: در مجموع بیش از 2 هزار و 154 نفر در عرصه‌های مختلف آموزش دیده‌اند تا با کارایی بیشتر در این عرصه بتوانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اردبیل ، سازندگی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.