طبق يک گزارش در انگليس، برخی کشورهای اروپايی که با خطر بحران شديد انرژی روبه‌رو هستند مجبور هستند از روسيه گاز بخرند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سيانبيسي، بحران اوکراين مشکل وابستگي اروپا به نفت و گاز روسيه را تشديد کرده است. اتحاديه اروپا بيم آن دارد مسکو از اين سوخت‌هاي فسيلي  به عنوان "سلاحي سياسي" استفاده کند.

ذخاير انرژي اين کشورها کفاف کمتر از يک سال آن‌ها را مي‌دهد و ‌‌آن‌ها نفت و گاز خود را تقريبا به طور کامل از روسيه، نروژ و قطر تامين مي‌کنند.

درحال حاضر ذخاير گاز  و زغال سنگ فرانسه،  تنها پاسخگوي کمتر از يک سال نياز اين کشور است، وضعيت ايتاليا هم تقريبا مشابه وضعيت فرانسه است.

وضعيت انگليس نسبت به اين دوکشور بهتر است.  در اين کشور  نفت  براي بيش از پنج سال ،  زغال سنگ براي  4.5 سال و گاز هم براي سه سال  ذخيره شده است.

ذخاير نفت و گاز آلمان هم  به ترتيب پاسخگوي نياز کمتر از يک سال  و دو سال  اين کشور است.  اما  ذخاير فعلي زغال سنگ  آلمان  براي بيش از 500 سال  اين کشور کافي است.

ذخاير زغال سنگ بلغارستان  و هلند هم به ترتيب کفاف  73 و 34 سال نياز اين کشور ها را مي‌دهد.

 يکي از نمايندگان دانشگاه "انگليا راسکين"  اظهار داشت: وابستگي ما (اروپا) به بازار بين المللي سوخت‌هاي فسيلي به گونه‌اي است که اگر براي يکي از صادر کنندگان اصلي اين سوخت‌ها اتفاقي بيافتد، آثار آن دامنگير اروپا مي‌شود، ضرورت دارد که اين مشکل خيلي فوري در  نشستي تعاملي  بين مقامات دولتي و محافل تجاري مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار