معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با فعالیت‌هایی که در حال انجام است، کرمان به زودی یکی از قطب‌های مهم در تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی زاهدیان با اشاره به بازدید انجام شده از نمایشگاه سنگ‌های قیمتی اصفهان اظهار داشت: این بازدید در راستای توسعه و ترویج رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استان کرمان و حمایت از اشتغال پایدار هنرمندان این رشته هنری انجام گرفت.

وی عنوان کرد: معاونت صنایع دستی با انجام اینگونه فعالیت‌ها به دنبال  شناسایی بازار فروش رشته‌هایی همچون تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با همکاری بخش خصوصی است و با فعالیت‌هایی که در حال انجام است، استان کرمان می‌تواند به زودی یکی از قطب‌های مهم در تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر فیروزه شهربابک می‌تواند ظرفیت خوبی در راستای ارزآوری و اشتغال پایدار در بین جوانان تحصیلکرده باشد.

زاهدی با اشاره به صدور 10 جواز تأسیس کارگاهی برای تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در کرمان خاطرنشان کرد: بیش از 100 نفر از جوانان در این زمینه آموزش دیده‌اند و بیش از 30 درصد آنها مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، سنگ ، گردشگری ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.