مراسم اختتامیه نمایشگاه سنگ نیم ور برگزارشد.

اختتامیه نمایشگاه سنگ نیم ور
به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک، مراسم اختتامیه نمایشگاه سنگ نیم ور محلات با حضور معاون عمرانی استانداری وجمعی ازمدیران کل ومدیران شهرستانی برگزارشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درسخنانی دراین مراسم با اشاره به راه اندازی محل جدید نمایشکگاه سنگ نیم ور گفت: راه اندازی شرکت صادراتی در زمینه سنگ تاثیر بسزایی در ورود محصولات به بازار‌های جهانی خواهد داشت.

حاجی پور افزود: ساخت مجموعه سایت نمایشگاه سنگ نیم ور در مدت کمتر از سه ماه با وسعت 90 هزار متر مربعی نشان دهنده پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: پتانسیل به نمایش گذاشته شده در این پروژه نشان از توان بخش خصوصی برای برعهده گرفتن امو اجرایی کشور است.

حاجی پور همچنین با اشاره به موضوع واگذاری موقت زمین این نمایشگاه گفت: در خصوص حل مشکل زمین سایت نمایشگاه، پیگیری‌های لازم انجام شده و به زودی مشکل آن رفع خواهد شد و با توجه به جایگاه شهر نیم ور و شهرستان محلات و پتانسیل‌های موجود در این منطقه در حال ثبت بین المللی جغرافیایی سایت نمایشگاه هستیم و پس از دریافت مجوز ها جایگاه نمایشگاه محلات را به عنوان جایگاه بین المللی ثبت و معرفی کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: طبق رایزنی های انجام شده با اقای سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت نیز مقرر شد تا بحث تجمیع نمایشگاه‌های سنگ کشور در منطقه نیم‌ور پیگیری شود و با انجام این کار تمامی نمایشگاه‌ها به صورت مشترک و در همین سایت نمایشگاهی اجرا خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در خاتمه گفت: تسهیل در راه اندازی شرکت صادراتی در زمینه سنگ و مواد معدنی و راه اندازی کامل آن تاثیر بسزایی در روان سازی بحث صادرات سنگ و مواد معدنی و ورود محصولات به بازارهای جهانی خواهد داشت.

 محمد حلاجیان مدیراجرایی نمایشگاه هم از عقد40میلیاردتومان قراردادخرید وفروش سنگ وتجهیزات خبرداد که از این میزان 15میلیاردتومان آن قرادرداد خارجی است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.