غرب سیاستی دوگانه در برخورد با تکفیری‌ها در سوریه و نیجریه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بیش از یک ماه از ربوده شدن دویست و هفتاد و شش دختر دانش آموز در نیجریه می‌گذرد اما هنوز تلاش‌ها برای پیدا کردن این دختران به نتیجه نرسیده است.

 فرانسه میزبان نشستی امنیتی نیجریه و همسایگان این کشور بود. در این نشست رئیس جمهور نیجریه و همتایان او از بنین، چاد، کامرون و نیجر طرح اقدامی را برای مقابله با بوکوحرام تصویب کردند. در این نشست رئیس جمهور نیجریه گروه بوکوحرام را گروهی تروریستی وابسته به القاعده معرفی کرد.

 فرانسه، انگلیس و آمریکا قول داده‌اند به این کشورهای آفریقایی در مبارزه با تروریسم و بوکوحرام کنند. اما در همان حال غرب همچنان از شبه نظامیان مرتبط با القاعده که در سوریه با نیروهای دولتی می‌جنگند، حمایت می‌کند. دمشق بارها از غرب به علت محکوم نکردن شبه نظامیان برای جنایاتی که علیه مردم سوریه مرتکب می‌شوند، انتقاد کرده است.

 مقامات سوریه می‌گویند در حالیکه آمریکا و غرب بوکوحرام را برای ربودن دختران تروریست می‌نامند، حاضر نیستند شبه نظامیانی را که مردم سوریه را قتل عام و به زنان تجاوز می‌کنند، تروریست خطاب کنند و این دوگانگی در سیاست آمریکا را نشان می‌دهد. همچنین اتحادیه اروپا برای پناه ندادن به آوارگان سوری به شدت هدف انتقاد است.

 چندی پیش کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا گفت چهارده کشور اروپایی حاضر نشده‌اند هیچ آواره ای را از سوریه قبول کنند. اخیرا نیز سایت اسرائیلی دبکافایل فاش کرد پنتاگون تسلیحات پیشرفته و قوی در اختیار ستیزه جویان سوریه قرار داده است. با حمایتهای غرب و متحدان منطقه‌ای آنها شبه نظامیان تکفیری در سوریه همچنان غیرنظامیان بی گناه را می‌کشند، آنها را می‌ربایند، به آنها تجاوز و اماکن تاریخی و مذهبی را در سوریه تخریب می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار