معاون اول رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به تلاش تروریست‌ها برای اخلال در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید برای تأمین امنیت این انتخابات حمایت شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ «محمدیونس قانونی» معاون اول رئیس جمهور افغانستان دیروز (یکشنبه) در یک نشست خبری در کابل، گفت: مقامات دولتی این کشور باید از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان برای تأمین امنیت برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کنند.
 
قانونی افزود: دشمنان ملت افغانستان یعنی تروریست‌ها، ‎می‌خواهند در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اخلال کرده و این کشور را به سوی بحران هدایت کنند اما نیروهای امنیتی افغان توان مبارزه با تروریسم را دارند.
 
وی تأکید کرد: اگر مقامات و ملت افغانستان از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان حمایت‎ کنند، این نیروها امنیت دور دوم انتخابات را نیز تأمین خواهند کرد.
 
این در حالی است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بدون همکاری نظامیان خارجی توانستند امنیت دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به خوبی تأمین کرده و مورد تشویق دولت و ملت این کشور قرار گیرند.
 
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در ادامه بر ضرورت عدم قومیت‌گرایی نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تأکید کرد و گفت: قومی شدن نیروهای افغان خطری بزرگتر از تروریسم برای این کشور در پی خواهد داشت.
 
وی افزود: دولت افغانستان برای عدم قومیت‌گرایی نیروهای افغان تاکنون برنامه‎های مؤثری انجام داده و نخواهد گذاشت تا این نیروها به سمت قومی و سمتی شدن حرکت کنند.
 
یونس قانون در پایان این نشست خبری از تمام مقامات امنیتی این کشور خواست تا همانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم این روند نیز بی‎طرفی خود را حفظ کرده و برای تأمین امنیت آن تلاش کنند.
 
قرار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 نامزد پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تاریخ 24 خرداد ماه برگزار شود.
/انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.