به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در خیابان ستارخان از شمال به جنوب و بالعکس سه خط ترافیکی وجود دارد که این سه خط وقتی به پل میرسد به دو خط تبدیل میشود. بنابراین در این نقطه گلوگاه ترافیکی و به نوعی انسداد ترافیکی به وجود میآید.
وی با بیان اینکه مطالعات زیادی درباره رفع مشکل ترافیکی در این محل انجام شده است، افزود: ابتدا پیشنهاد شد که زیرگذر در ستارخان احداث کنیم اما با تکمیل مطالعات مشخص شد، وجود نیروگاه برق آلستوم، خطوط کابل فشارقوی و طولانی شدن مسیر زیرگذر موانع بزرگی هستند که گزینه احداث زیرگذر را رد میکند.
حسینی اضافه کرد: اتصال دسترسیهای محلی موجب میشود که عملا طول زیرگذر به حدود 2 کیلومتر برسد، بنابراین تصمیم گرفته شد که مشکل پل را در خود پل حل کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه پل ستارخان پلی بتنی و صندوقهای است، گفت: در پروژه صدر نیز ما با پلهای صندوقهای سر و کار داشتیم. به همین دلیل با تجربهای که در این پروژه کسب کردهایم قرار بر این شد که پل موجود ستارخان درجا تعریض شود.
وی با تأکید بر اینکه پل ستارخان علاوه بر تعریض، بهسازی و مقاومسازی لرزهای هم میشود، تصریح کرد: طراحی دیوارهای جاذب صوت نیز در این پروژه دیده شده چرا که این دیوارها علاوه بر جلوگیری از آلودگی صوتی موجب عدم اشراف به منازل شهروندان هم میشود.
انتهای پیام/
ا