عربستان سعودی از ابتلای 2 فرد جدید به بیماری مِرس خبر داد و اعلام کرد یک بیمار دیگر نیز بر اثر این بیماری جان باخته است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، عربستان سعودی روز یکشنبه از ابتلای دو فرد جدید به بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه، مِرس خبر داد و اعلام کرد یک بیمار دیگر نیز بر اثر این بیماری جان باخته است.

 وزارت بهداشت عربستان سعودی با احتساب موارد ابتلا و مرگ و میر جدید ناشی از آلودگی به کروناویروس  تاکید کرد از زمان ظهور نخستین مورد ابتلا به این بیماری در سال 2012 میلادی تا کنون 531 نفر به این بیماری مبتلا شده و 169 نفر جان باخته اند.

به موجب گزارش وزارت بهداشت عربستان سعودی، دو مورد جدید ابتلا در شهرهای جده و ریاض گزارش شده و فرد درگذشته اهل شهر طائف بوده است.

به رغم تدابیر سخت گیرانه وزیر جدید بهداشت عربستان سعودی برای مهار این بیماری موارد جدید ابتلا و مرگ و میر ناشی از سندرم تنفسی خاورمیانه هر روز گزارش می شود.

روزنامه عرب نیوز گزارش داد دانشمندان سرگرم یافتن راهی برای مقابله با این بیماری هستند و مرحله بعدی یافتن پاسخی برای این پرسش است که چطور این ویروس در بدن افرادی که عفونت های خوش خیم دارند وارد عمل می شود و کشف کنند چه افرادی بدون آن که نشانه ای از ابتلا به این بیماری را داشته باشند این ویروس را منتشر می کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار