ناکامی دولت در ارزیابی اولیه از میزان شیوع نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس)، باعث کاهش 6 درصدی محبوبیت "پارک گئون های،" رییس جمهور کره جنوبی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، 9 مورد جدید ابتلا به ویروس تنفسی مرس در کره جنوبی مشاهده شده است. با این حساب، شمار مبتلایان به این بیماری کشنده در کره به عدد 50 می رسد.

در حالی که تاکنون بیماری مرس جان 4 نفر را در این کشور گرفته است، مقام های دولتی با توجه به اجرای عملیات قرنطینه به مردم اطمینان داده اند همه چیز تحت کنترل است و نخواهند گذاشت سیر حوادث تلخ اخیر به مرحله همه گیری این بیماری کشنده ختم شود.

پس از مشاهده اولین مورد ابتلا به این بیماری در کره جنوبی، تاکنون هزار و 660 نفر به قرنطینه فرستاده شده اند و تحت درمان هستند.

اوضاع کنونی باعث تعطیلی بسیاری از مدارس شده و هزاران نفر نیز بعد از هشدارهای متخصصان مبنی بر اجتناب از مکان های شلوغ، پروازهای خود را لغو کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) روز جمعه اعلام کرد به زودی گروهی از کارشناسان این سازمان برای ارزیابی میزان دقیق سرایت ویروس مرس به این کشور سفر خواهند کرد. گرچه متخصصان معتقدند شمار مبتلایان در این کشور از این میزان نیز فراتر خواهد رفت، اما در عین حال نسبت به توقف قریب الوقوع چرخه سرایت نیز خوش بین هستند.

به گفته یکی از مقام های ارشد وزارت بهداشت کره، در بررسی های آزمایشگاهی نیز ثابت شد این ویروس از زمان کشف آن در منطقه خاورمیانه تغییرات ژنتیک بسیار مختصری داشته که این خود سبب می شود کنترل و مهار آن آسان تر شود.

بر اساس نظرسنجی ها، شکست دولت در ارزیابی اولیه از میزان شیوع نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس)، باعث کاهش 6 درصدی محبوبیت خانم "پارک گئون های" به عنوان رییس جمهور کره جنوبی شده است.

حدود یک سوم از افراد مبتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند. پس از عربستان، بیشترین موارد گزارش شده از این بیماری، در امارات، قطر، عمان و کویت بوده اند و انگلیس، فرانسه، تونس، ایتالیا، مالزی و آمریکا نیز بعدها به این جمع پیوستند.

تب، سرفه، تنگی نفس، اختلال در عملکرد کلیه ها و ذات الریه از جمله نشانه های شایعی هستند که در 428 نفر از اتباع فوت شدۀ عربستان سعودی گزارش شده است. این ویروس  تاکنون به هزار و 142 نفر سرایت کرده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار