آلمان بر لزوم خویشتن‌داری در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بر سر بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری شبکه پرس تی وی، آلمان بر لزوم خویشتن‌داری در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بر سر بحران اوکراین تاکید کرد.

"فرانک والتر اشتنمایر"، وزیر امور خارجه آلمان، در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌های آلمان تصریح کرد همچنان در حل و فصل بحران اوکراین، همکاری را به تقابل ترجیح می‌دهد.

وی ضمن دفاع از تحریم‌های موجود علیه روسیه گفت: "باید از افتادن به مسیر تحریم‌های خودکار که تنها به بن بست منجر می‌شود و هیچ امکان دیگری در سیاست گذاری بر جا نمی‌گذارد، پرهیز کنیم."

این اظهارات در حالی مطرح شد که چند ساعت قبل از آن اندری دشچیتزا، وزیر امور خارجه موقت اوکراین، خواستار تحریم‌های شدیدتر از جمله تحریم‌‌های «پیشگیرانه» علیه روسیه شده بود.

تنش میان مسکو و غرب بعد از اعلام استقلال جمهوری کریمه به روسیه افزایش یافت.

جمهوری کریمه هفده مارس ۲۰۱۴ میلادی، یک روز بعد از برگزاری همه‌پرسی و کسب موافقت قاطع رای‌دهندگان با جدایی از اوکراین، اعلام استقلال کرد و پیوستن به فدراسیون روسیه را رسما خواستار شد.

امریکا و اتحادیه اروپا روسیه را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم کرده و شماری از مقامات روسیه و چهره‌های حامی این کشور را با تحریم صدور ویزا و مسدودیت دارایی هدف قرار داده‌اند.

این در حالی است که روسیه این اتهام را رد کرده و می‌گوید، اعتراضات حامیان روسیه هم‌زمان با اعتراضات علیه دولت موقت جدید در کی‌یف، آغاز شد.

"سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه، ۱۴ می ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد مسکو در صورت سیاست "هیجانی" غرب در اعمال تحریم علیه روسیه بر سر ادامه‌ی بحران در اوکراین، تدابیر تلافی‌جویانه اتخاذ خواهد کرد.

از زمان اعلام استقلال جمهوری کریمه از اوکراین و پیوستن آن به فدراسیون روسیه تا کنون، در مجموع ۶۱ روسی و اوکراینی با تحریم‌های اتحادیه اروپا در ممنوعیت صدور روادید و مسدودیت دارایی مواجه شده‌اند.

اوکراین نوامبر ۲۰۱۳ میلادی بعد از امتناع "ویکتور یانوکوویچ"، رئیس جمهور وقت، از امضای توافق‌نامه شراکت با اتحادیه اروپا که به منظور نزدیکی بیشتر روابط با مسکو صورت گرفت، با بحران مواجه شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار