همایون هاشمی گفت: طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده ماهیانه بیش از سه هزار واحد مسکونی به مددجویان و معلولان در سطح کشور واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه‌ مراسم واگذاری 190 واحد مسکونی  در به مددجویان ومعلولان استان البرزدر جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون حوزه‌ مشارکت‌های سازمان بهزیستی گام های خوبی را برای خانه‌دار شدن مددجویان و معلولان برداشته است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ماهیانه بیش از سه هزار واحد مسکونی به مددجویان و معلولان در سطح کشور واگذار می‌شود و تفاوت این واحدها با مسکن مهر این است که به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: در استان البرز تا پایان خرداد ماه 891 واحد به طور کامل به مددجویان و معلولان واگذار می‌شود که 190 واحد آن تحویل داده شده و به زودی جشن بزرگی با عنوان خانه‌دار شدن مدد جویان و معلولان با حضور معاون رئیس جمهور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به طرح مددکاران افتخاری دولت اشاره نمود و تصریح کرد: خیرین و دولت مردان عضو اصلی این طرح هستند که به زودی با حضور وزیر تعاون کار و اموراجتماعی رونمایی می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: با اجرای طرح نسبت تامین مسکن معلولان و مددجویان هیچ مددجویی جهت دریافت مسکن پشت نوبت نخواهد ماند وت مام خواسته‌های ما در زمینه‌ مسکن با حمایت‌های دولت انجام شده که لازم است در این جا از رئیس جمهور سپاسگذاری کنیم.

وی به بیمه زنان سرپرست خانوار اشاره نمود و گفت: بیش از 55 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و مابقی تحت پوشش بیمه‌ سلامت و درمانی می‌باشند و روستاییان نیز از بیمه عشایری استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: 55 درصد افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی معلولین هستند و 45 درصد باقی مانده را زنان سرپرست خانوار وایتام تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار