سرپرست مدیریت جهادکشاورزی دلیجان گفت: آغاز برداشت گل محمدی از سطح ۱۷۴ هکتار از گلزارهای دلیجان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، احمد نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی در دلیجان اظهار کرد: طور متوسط از هر هکتار گلزار محمدی بارور دلیجان 3500کیلوگرم گل برداشت می شود و پیش بینی می شود 575 تن گل محمدی تا نیمه خرداد امسال در این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: میانگین تولید گل محمدی در هر هکتار 3/5 تن بوده و دهستان هستی جان و جوشن اردهال مهم ترین مناطق پرورش گل محمدی در این شهرستان هستند.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی دلیجان تصریح کرد: گل های برداشت شده برای فرآوری به کارگاه های سنتی و صنعتی گلابگیری کاشان ارسال می شود.

نوروزی با بیان اینکه از این میزان برداشت گل محمدی یک هزار و150تن گلاب استحصال می شود، گفت: از هر 8تن گل محمدی یک لیتر اسانس استخراج می شود.

وی افزود: هر هکتار گلزار محمدی در دلیجان برای 5نفر اشتغال فصلی فراهم می کند و در  مجموع 500نفر در فصل برداشت گل محمدی در این منطقه مشغول به کار شدند.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی دلیجان تصریح کرد: 10هکتار گلزار گل محمدی غیر بارور در این شهرستان وجود دارد که سال آینده بارور می شودو سطح باغ های شهرستان دلیجان از توابع جنوبی استان مرکزی 2160هکتار است.

انتهام پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: دلیجان ، برداشت ، گل محمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.