والی ولایت هرات افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت شتابانی را به سوی توسعه آغاز کرده و در این بخش موفق بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سیدفضل الله وحیدی در بازدید از مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی ضمن ابراز خرسندی از سفر به مشهد مقدس و تشرف به حرم مطهر رضوی افزود: آستان قدس رضوی نیز در خودکفایی و شکوفایی اقتصادی ایران اسلامی توانسته گام های بلند و موثری بردارد.

وی بیان کرد: این آستان مقدس در راستای توسعه، ترویج و نشر معارف غنی اسلامی و اهل بیت (ع) با جدیت وارد شده و تاریخ و فرهنگ اسلام را به جهانیان معرفی کرده است.

او اظهار کرد: از تجربیات ارزشمند آستان قدس رضوی در زمینه های مختلف بویژه در حوزه های کشاورزی و صنعتی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: اینکه یک مجموعه اسلامی با این عظمت و وسعت در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و ساختمانی به فعالیت مشغول است، افتخارآفرین و قابل تقدیر است.

والی هرات با اشاره به اینکه کشور افغانستان سال های متمادی را در جنگ و اختلافات داخلی و قومی سپردی کرده، اظهار امیدواری کرد: در آینده با بهر ه گیری از تجارب و دانش جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فرهنگی و اقتصادی افغانستان تلاش کند.

والی هرات به اتفاق 40 نفر از مدیران کل و تجار ولایت هرات افغانستان که به دعوت رسمی استاندار خراسان رضوی به مشهد سفر کرده که در دو روز از مراکز مختلف آستان قدس رضوی بازدید خواهند کرد.

ولایت هرات افغانستان در جوار استان خراسان رضوی واقع است که گمرگ دوغارون تایباد مهم ترین محل تردد کالا و مسافر بین دو کشور است.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار