با گذشت 11 سال از عملیات اجرایی سد کوثر این طرح با پیشرفت 86 درصدی همچنان تعطیل و بلاتکلیف است

فرماندار شهرستان کوثر امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این طرح که توان و قابلیت تبدیل 10 هزار هکتار اراضی دیم را به آبی دارد از مشکلات و نارسایی‌ها رنج می‌برد که مهم‌ترین آنها کمبود منابع اعتباری است.

علیرضا علیپور افزود: سد کوثر در سال 82 کلنگ‌زنی شده و با گذشت 11 سال با پیشرفت 86 درصد در حال اجراست که همچنان برای تکمیل آن با کمبود منابع اعتباری روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: امسال 16 میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده بوددر حالی 15 میلیارد تومان مطالبه پیمانکار استو باید پرداخت شود.

فرماندار شهرستان کوثر ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح امکان توسعه بخش کشاورزی و باغات در این منطقه وجود داردو امیدواریم با تدبیر مناسب هر چه زودتر این طرح که یکی از مطالبات و خواسته‌های به حق مردم منطقه است تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

علیپور در مورد آبگیری این سد نیز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا به زودی این امر اتفاق بیفتد تا حداقل بتوانیم برای فصل زراعی آینده از این منابع استفادهکنیمالبته تکمیل پایاب سد نیز نیازمند تامین اعتبارات ویژه است که باید در این زمینه تلاش و جدیت واقعی انجام شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کوثر ، تعطیلی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.