افرادی که دچار ورم موضعی و عمومی بدن هستند، باید از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند، چرا که احتمال بروز مشکلات و عوارض جدی در آنها وجود دارد.

جعفر عادلی، متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورم بدن به صورت موضعی یا عمومی عارضه‌ای شایع است که به دلایل مختلفی بروز کند و همچنین ممکن است، مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. 

وی افزود: اگر چه ورم‌ها به ویژه ورم‌های موضعی معمولا خطر جدی به همراه ندارند، اما افراد دچار آن باید عارضه به وجود آماده را جدی بگیرند و جهت درمان ورم به پزشک مراجعه کنند. 

عادلی با بیان اینکه متاسفانه مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو در بین اغلب افراد جامعه رواج دارد، تصریح کرد: افرادی که دچار ورم موضعی و عمومی بدن هستند، باید از مصرف خود سرانه دارو پرهیز کنند، چرا که احتمال بروز مشکلات و عوارض جدی در آنها وجود دارد. 

وی یاد آور شد: در واقع مصرف خودسرانه دارو در ورم‌های موضعی یا عمومی، نه تنها در رفع این عارضه می‌تواند بی‌تاثیر باشد، بلکه ممکن است، مشکل را تشدید کند. 

عادلی خاطرنشان کرد: هرگونه ورم در بدن باید علت یابی شده و سپس با تشخیص و آگاهی از علت عارضه، درمان صورت گیرد و در این خصوص پزشک بهترین راهنما است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: ورم بدن ، دارو ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار