پایان مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 بدون پیشرفتی ملموس، نهایی شدن سند اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، سفر یک مقام وزارت خارجه فرانسه به ایران، برگزاری انتخابات سراسری هند، افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان، پایان مذاکرات ایران و آژانس بدون اعلام نتیجه و.... از مهم‌ترین رویدادهای حوزه سیاست خارجی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجی در هفته گذشته به شرح ذیل است:

ابراز تاسف سخنگوی وزارت خارجه از تصمیم دادگاهی در آرژانتین

سخنگوی وزارت امورخارجه با ابراز تاسف و نارضایتی از تصمیم دادگاهی در آرژانتین برای لغو یادداشت تفاهم میان دو کشور درباره موضوع آمیا گفت: این یادداشت تفاهم راهکار و فرصت مناسبی برای کشف حقیقت در رابطه با فاجعه آمیا و حل و فصل مسائل فی مابین در این رابطه بود.




نهایی شدن سند اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

سفیر کشورمان در سازمان ملل از برگزاری آخرين جلسه سفرای عضو جنبش عدم تعهد به ریاست کشورمان قبل از برگزاری اجلاس وزرای خارجه كشورهاي عضو در الجزيره خبر داد و گفت: در اين جلسه سند هزار بندی مربوطه را كه طی دو ماه گذشته طی جلسات متعدد در دفتر نمايندگی جمهوری اسلامی ايران و با حضور نمایندگان کشورهای عضو جنبش مورد بازبینی واقع شده بود، نهایی کرديم و موفق شدیم در جلسه امروز تمامی بندهای سند را نهايی نموده و آن را برای تصويب نهايی در اجلاس وزرا در الجزيره ارسال نمائیم.

یک مقام وزارت خارجه فرانسه به ایران سفر کرد

مدیر خاورمیانه وزارت امور خارجه فرانسه برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر کرد.

زیاده خواهی غرب؛ مقاومت ایران / جای موشک‌های ایران زاغه است نه روی میز مذاکره!

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 6 کشور قدرتمند جهان در حالی روز گذشته به پایان رسید که به دلیل زیاده‌خواهی‌های غرب نتیجه‌ای در بر نداشت و نمایندگان ملت از تیم مذاکره کننده انتظار دارند زیربار این گونه دیکته‌های تحمیلی نروند. موضوع موشک‌های بالستیک ایران باید در گفتگوها بررسی شود.

چرا ظریف و اشتون نشست‌ خبری نداشتند؟

عضو ارشد هیئت مذاکره کننده هسته‌ای ایران تاکید کرد که همه طرف‌ها، خواهان پایان مذاکرات و دستیابی به توافق در مرحله کنونی مذاکرات هستند.

استرداد و محاکمه سران منافقین را پیگیری کنید

رئیس دستگاه قضایی عراق، امروز به دعوت "آیت الله آملی لاریجانی" به تهران سفر می‌کند و قرار است در این سفر چهار روزه علاوه بر دیدار با مسئولین قضایی کشور با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی شاهرودی و وزیر امور خارجه دیدار داشته باشد.





افخم: امیدواریم مناسبات فی‌مابین تهران_دهلی تقویت شود

سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سراسری هند را تبریک و با اشاره به مشارکت بیش از 66 درصدی مردم هند در انتخابات این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برگزاری این انتخابات پرشور را به مردم، دولت، احزاب و رهبران سیاسی بخصوص رهبران حزب بی. جی. پی تبریک می‌گوید.

ژنرال‌ها به جنازه‌ها هم رحم نکردند / جنازه‌هایی که سوختند، سرهایی که متلاشی شدند+ فیلم و تصاویر

در آستانه برگزاری انتخابات "مصر"، بسیاری از گروه‌ها، فعالان سیاسی و رسانه‌های این کشور، ضمن تاکید بر عدم شرکت در انتخابات، به یادآوری حوادثی می‌پردازند که در شبکه‌های اجتماعی و فضای عمومی رسانه‌ای جهان عرب به "فض اعتصام رابعه‌العدویة" (شکستن تحصن میدان رابعه) شهرت یافته است.

خواستار تفاهمی هستیم که حقوق ملت ایران را تامین کند/ به دنبال کاسب کاری در مذاکرات نیستیم/"اراک" آب سنگین باقی می‌ماند + فیلم و تصاویر

عضو ارشد تیم مذاکره کننده با اشاره به این که اصول بنیادین ایران در مذاکرات تغییر نکرده است گفت: اگر به توافق نرسیدیم دنیا به آخر نرسیده است و صادقانه نتیجه و جزئیات را به مردم اعلام خواهیم کرد.

اوهام کنار گذاشته شود/ نباید مثل سال 2005 فرصت را از دست داد

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیت خود رسیدن به توافق را ممکن دانست و نسبت به از دست نرفتن فرصت هشدار داد.

تشکیل اتحادیه علمای مقاومت، دفاع از مسجد‌الاقصی و قدس شریف

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجلاس بین‌المللی «آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم» در مالزی پیشنهاد تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی و قدس شریف و همچنین تاسیس جماعت تقریب مذاهب اسلامی در مالزی توسط علما و نخبگان را ارائه کرد که با استقبال شرکت‌کنندگان در این اجلاس مواجه شد.





بسیاری از گزینه‌ها مدت‌هاست از روی میز خارج شده است/ توضیح پیرامون مسئله چاشنی‌های انفجاری در مذاکرات

عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: خیلی از گزینه‌ها مدت‌هاست که از روی میز خارج شده، اما اگر منظورتان این است که موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای در مذاکره قرار بگیرد به هیچ وجه این طور نخواهد بود، ما فقط در موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کنیم، وارد هیچ موضوع دیگری نخواهیم شد، به خصوص برنامه‌ها، سیستم‌ها و تجهیزات دفاعی کشور به هیچ وجه موضوع مذاکره نخواهد بود.

فرانسوا ژیرو: علاقمندی مقامات فرانسه به ادامه دیالوگ سیاسی با ایران

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای وزیر امور خارجه و توسعه بین‌المللی فرانسه که به منظور شرکت در چهارمین دور رایزنی‌های سیاسی دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه به تهران سفر کرده است با مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه دیدار و در مورد راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

مقام وزارت خارجه فرانسه طرح چهار ماده‌ای ایران را کمک‌کننده به حل بحران سوریه دانست

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران را مفید و کمک‌کننده به حل بحران سوریه دانست.

تکذیب خبر اعزام مهاجران افغان به سوریه

دفتر آیت‌الله محقق کابلی خبر منتشر شده به نقل از دفتر وی مبنی بر اعزام مهاجران افغان توسط سپاه به سوریه را تکذیب کرد.

ظریف: روابط تهران_بغداد به نفع مردم دو کشور و منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار رئیس شورای عالی قضایی عراق روابط تهران_بغداد را به نفع مردم دو کشور و منطقه دانست.





بوکو حرام به دنبال تحمیل خواسته‌های خود از طریق گروگان‌گیری است

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با محکوم کردن اقدام گروه تروریستی بوکوحرام در ربایش دختران دانش آموز تاکید کرد: این گروه به دنبال تحمیل خواسته‌های خود از طریق گروگانگیری و تروریسم است.

افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان

مسئول امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت خارجه در بازدیدی یک روزه از استان گلستان، از افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خبر داد.

ابراز همدردی "افخم" با صربستان، بوسنی هرزگوین و کرواسی

سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب تاسف و تاثر جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه وقوع سیل درکشورهای صربستان و بوسنی و هرزگوین و کرواسی که منجر به خسارات فراوان در چندین شهر و نیز جان باختن تعدادی از شهروندان این کشورها شد ابراز داشت.

ايران نقش بارزي در ثبات و استقرار كشورهاي منطقه دارد

نماينده دبيركل سازمان ملل در لبنان با حضور در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفتگو كرد.

ایران برای حل مشکل بوکوحرام آماده همکاری با نیجریه است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر نیجریه گفت: ایران آماده است برای حل مشکل بوکوحرام با این کشور همکاری کند.





تأکید تهران بر حفظ ثبات و استقرار لبنان

سفیر ایران در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود همواره بر حفظ ثبات و استقرار لبنان تاکید داشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزیده است.

نگاه جناحی و سیاسی بر مذاکرات حاکم نیست/ استقبال ایران از نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: چنانچه از ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه دعوت شود از آن استقبال می‌کنیم.

هیئت کارشناسی و فنی آژانس وارد تهران شد/ نشست امروز نمایندگان سازمان انرژی اتمی و آژانس

هیئت کارشناسی و فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز ـ سه‌شنبه ـ به ریاست معاون آمانو وارد تهران شد و قرار است با نمایندگان سازمان انرژی اتمی درباره موضوعات ۶ و ۷ گانه و همکاری‌های ۲ طرف به رایزنی بپردازند.

امیرعبدالهیان امروز به یمن سفر می‌کند

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه برای پیگیری آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن عازم این کشور می‌شود.

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه یمن درباره دیپلمات ربوده شده گفتگو کرد

در دیدار معاون عربی آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر امور خارجه یمن درباره آخرین اقدامات مقامات این کشور درباره وضع نور احمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان گفتگو شد.

"وال‌ استریت ژورنال" بابت دروغ‌پردازی‌اش از مردم افغانستان عذرخواهی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای روزنامه وال استریت ژورنال در مورد استخدام اتباع افغانستان برای جنگ در سوریه از سوی جمهوری اسلامی ایران را کاملا بی‌اساس عنوان کرد و گفت: این روزنامه باید بابت توهین به مردم افغانستان از آنان عذرخواهی کند.





نیاز داشته باشیم غنی‌سازی دوباره راه‌اندازی می‌شود/ مذاکرات به نتیجه نرسد غربی‌ها در مقام پاسخ به افکار عمومی قرار می‌گیرند

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما با تحمل جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و فشار دشمنان عزتمند‌تر و قدرتمند‌تر شده‌ایم و جوانان پاک ایرانی از این عزتمندی صیانت خواهند کرد.

مذاکرات ایران و آژانس بدون اعلام نتیجه پایان یافت

مذاکرات نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در حالی پایان یافت که طرفین هنوز بیانیه‌ای در مورد نتایج این نشست صادر نکرده‌اند.

صالحی: کلید حل مسائل خاورمیانه در دست ایران است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در تعاملات بین‌المللی طوری عرض اندام کرده‌ایم و نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی آن چنان گسترش یافته که اذعان می‌کنند جمهوری اسلامی تنها کشوری است که کلید حل مسائل خاورمیانه در دست کشور ایران است.

"جبران باسیل" بر تاثیر مثبت روابط ایران با سایر کشور‌ها بر وضعیت داخلی لبنان تاکید کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پایان ماموریت خود در لبنان با وزیر امور خارجه و رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

منافقین از آمریکا برای جلوگیری از محاکمه کمک خواستند

گروهک تروریستی منافقین با ابراز نگرانی از درخواست ایران از عراق برای بازگرداندن اعضای این گروهک به کشور، خواستار جلوگیری از این اقدام از سوی آمریکا شد.



سخنگوی وزارت خارجه انفجارهای اخیر در نیجریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای اخیر در شهر جاس در مرکز نیجریه را که منجر به کشته شدن بیش از یکصد نفر از شهروندان بی گناه این کشور شد، محکوم کرد.

برگزاری دومین کمیته سیاسی مشترک ایران و قطر

دومین کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و قطر به ریاست معاونان وزیران خارجه دو کشور برگزار و موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

ملاقات خالد مشعل با معاون وزیر امور خارجه

در حاشيه برگزاري دومين نشست كميته مشترك سياسي ايران و قطر در دوحه، "حسين اميرعبداللهيان" و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با یکدیگر ديدار کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار