با تعیین تعرفه عادلانه بر حسب کتاب تعرفه 88 که به عنوان مرجع تعرفه شناخته شده است از موارد تخلف کاسته و جامعه پزشکی با آرامش بیشتری به کار خود می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ایرج خسرونیا رییس هیئت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در حاشیه بیست و "پنجمین کنگره جامعه پزشکان داخلی" با اشاره به اینکه هر کسی بر اساس کاری که انجام می‌دهد؛ باید دستمزد بگیرد در جمع خبرنگاران بیان داشت: هر کس باید متناسب با کار و هنری که دارد حق‌الزحمه دریافت کند و به خطر انداختن آبروی همه پزشکان که اکثر آنها حسنات ویژه‌ای دارند کار خطایی است.

وی با بیان اینکه شاید درست نباشد سقفی برای درآمد افراد تعیین شود گفت: رابطه مالی پزشک و بیمار که باعث بروز تخلفاتی در ارائه خدمات درمانی به بیماران می‌شود با تعیین تعرفه عادلانه از بین خواهد رفت.

وی همچنین  به ماده 616 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اگر پزشکی مهارت کافی در طبابت نداشته و موازین علمی و مقررات را در عمل جراحی یا معالجه بیمار رعایت نکند  مسئول بوده و علاوه بر پرداخت دیعه، مشمول اجرای ماده "616 قانون مجازات اسلامی" شده و قاضی دادگاه می‌تواند  او را به حبس از یک تا سه سال محکوم کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.