جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در مسیر هجمه فرهنگی جهانی و تحریم علیه کشورمان، الگوی شهدای اصناف راهگشا هستند، گفت: در اقتصاد مقاومتی نمی‌توان بدون الگو گام برداشت، لذا باید به الگوهایی اقتدا کنیم که هم میدان جنگ سخت را پشت سر گذاشته و هم با شرایط اقتصادی کشور همراهی کردند.

سردار "علی فضلی" جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره شهدای اصناف به‌عنوان الگویی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد و فرهنگ کشورمان اظهار داشت: اصناف عزیز در سراسر کشور بیش از10 هزار شهید گرانمایه را تقدیم اسلام کرده‌اند و شهید شاخص اصناف در سال 1393 شهید گرانقدر"سید مجتبی هاشمی" است که در دفاع مقدس زبانزد و الگوی حضور مردم در این عرصه بود.
 
وی افزود: این شهید بزرگوار از میان کسبه اهل حلال، رزق و روزی گرفتن از خدا و خدمت به خدا بوده و بقیه شهدا نیز همین‌گونه بودند.
 
سردار فضلی تصریح کرد: شهدای عزیزی هم از صنف طلا و جواهرات بودند، یعنی کسانی که حاضرند از مال و اموال دنیا بگذرند و در جبهه و میدان خطر برای خدا مجاهدت و با خدا معامله کند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: این افراد الگو هستند و به لطف و عنایت خدا از همه صنوف به فراوانی دیده شده‌اند.

وی افزود: امروز همه عزیزان کسبه می‌توانند از این الگوها که عملاً ثبت و ضبط شده و اسناد و خاطراتی از آنان وجود دارد و منشأ خیر و برکت بوده و زندگی‌های آسمانی را انتخاب کرده بودند، استفاده کنند.
 
سردار فضلی اظهار داشت: در مسیر هجمه فرهنگی جهانی و تحریم علیه کشورمان، این الگوها می‌توانند راهگشا باشند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی نمی‌توان بدون الگو گام برداشت؛ خوشبختانه امروز الگوی شهدا و رزمندگان ایثارگر در اختیار مردم شریف ایران و قابل اعتنا و رصد کردن هستند.
 
وی گفت: باید صمیمانه از همه اصناف و بسیج اصناف تشکر کنم که توانستند خود را برای کنگره بزرگ 10 هزار شهید عزیز اصناف و بازار در شهریور ماه آماده کنند و اولین یادواره آن مربوط به شهدای صنف طلا و جواهر را با حضور صمیمی، گسترده و خالصانه خود برگزار کردند.

سردار فضلی افزود: انشاءالله این تلاش‌ها مورد رضایت خدا باشد و بتوانیم از این الگوها در جامعه بهره کافی را ببریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره نام‌گذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و استفاده کاربردی از این الگوهای ارزشمند برای حل برخی مشکلات در عرصه کسب و کار اظهار داشت: الگو باید برای افراد ملموس باشد.

اوایل جبهه و جنگ وقتی که دشمن هجمه کرده بود ما الگوهای کمی داشتیم. دیدیم که مردان خدا آمده و در جبهه، فداکاری و مجاهده می‌کنند و جوان‌هایی که می‌آمدند از آن‌ها الگو می‌گرفتند. می‌دیدیم که جوان‌ها نیز ابتکارات و خلاقیت‌هایی به آن الگوها اضافه می‌کنند.  

وی تصریح کرد: امروز در بخش اصناف کلیدهای بسیار خوبی نهفته است، ما نتوانسته‌ایم خیلی خوب آن‌ها را از طریق رسانه، اطلاع رسانی کنیم و به گوش مخاطبین برسانیم. کسب و کار و رزق و روزی حلال نیاز به الگوی عملی  و اقتدا به افرادی دارد که به این الگوها عمل کردند.  

سردار فضلی گفت: امروز باید به این‌ الگوها اقتدا کنیم، این‌ افراد هم میدان جنگ سخت را پشت سر گذاشتند و هم با شرایط اقتصادی کشور همراهی کردند.  

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: برای پیدا کردن الگو نیازی نیست که ما در خارج از کشور و محیط‌های پیرامونی بگردیم، این الگوها در کنار مردم ما و در محله‌ها، شهرها و روستاها هستند؛ کسانی که با اعتقاد برای خدا آمدند با خدا معامله کردند و امروز جمع‌آوری آثاری از آن‌ها آغاز شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بخش‌های اندکی از این آثار جمع‌آوری شده، اما اگر خوب منعکس شود، قطعاً و یقیناً تردید نکنیم که برای جوان امروز که شاید کمتر با مبانی اقتصاد اسلامی آشنایی داشته باشد، مفید است.

سردار فضلی تصریح کرد: بسیاری از کسبه‌های گذشته باید بعضاً به حوزه‌های علمیه می‌رفتند و نحوه معامله و تعاملات با مردم را یاد می‌گرفتند؛ این بازار اسلامی می‌شود و این‌ موارد باید توسعه پیدا کند.  

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در بعضی از بازارها به لطف و عنایت خدا این کار عملی شده است. مثلاً وقتی شما به یزد می‌روید، این موضوع بسیار مشهود است. سر ظهر بازار تعطیل می‌شود و کسبه برای نماز می‌روند. اگر خدامحور شدیم، یقین داشته باشیم که توفیقاتمان افزون می‌شود.  

وی خاطر نشان کرد: امروز دنیا به دنبال این است که الگوهای خودساخته‌اش را به نوعی به مردم معرفی کند، ما الگوی حقیقی داریم و شهدای ما آمدند در میدان عمل به حق و حقیقت خود را نشان دادند، انشاءالله که بتوانیم از همه این الگوها به درستی استفاده کنیم.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار