رئیس کمیسیون حمل‌ونقل وعمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: علارغم تولید 10 درصد اتوبوس‌های برون شهری توسط شرکت عقاب افشان 52 درصد از تصادفات برون شهری مربوط به اتوبوس اسکانیا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دنیا مالی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به شصت وششمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که امروز به صورت فوق‌العاده تشکیل گردید، در خصوص بیان جزئیات حادثه اتوبوس اسکانیا که در هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در بزرگراه آزادگان منجر به کشته شدن 8 نفر از شهروندان گردید، اظهار داشت: جلسات کارشناسی درخصوص این حادثه با حضور پلیس راهور تهران، مدیرکل استاندارد، مسئولین شرکت عقاب افشان" تولید کننده اتوبوس‌های اسکانیا" اتوبوس رانی، پزشکی قانونی، سازمان شهرداری‌ها ونیز وزارت کشور درخصوص وضعیت برخورد اتوبوس، مصدومان، وضعیت راننده، ساختار اتوبوس و شیوه‌ی مرگ کشته شده‌گان برگزار گردید ضمن اینکه پرسش‌ها در این رابطه نیز از طریق مصاحبه با مسافرین انجام شد.

وی درادامه با اشاره به مسیر اتوبوس و محل حادثه به حرکت این اتوبوس در ساعت 8:46 صبح روز دوشنبه ، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری به وقوع این حادثه در ساعت 9:1 این روز پس از خروج از ایستگاه بانک مسکن بلوار امیرکبیر در بزرگراه آزادگان اشاره نمود و افزود: سرعت این اتوبوس براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه GPS به میزان 50 کیلومتر بوده که البته این سرعت با توجه به اینکه تبادل اطلاعات سیستم GPS هر دو دقیقه یک بار است قابل اتکا نیست. چرا که براساس شدت تصادف و هشت کشته و 22 مجروح سرعت این اتوبوس باید بیش از این باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: ابهامات درخصوص شدت این تصادف از قبیل واژگون شدن این اتوبوس علی‌رغم این که مسافرین در حال نشسته بودند واینکه چرا صدمه بیشتر درقسمت بانوان است خود به خوبی مؤید نقش بیشتر سرعت اتوبوس دراین حادثه بوده است که البته مسائل مطرح شده در خصوص اسکانیا نیز دراین امر بی‌تاثیر نبوده است.

دنیا مالی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با سرعت یک ساعت پس از سانحه وبا حضور اعضای کمیسیون حمل‌ونقل اتوبوس رانی صورت گرفت، اظهار داشت: سه جلسه مفصل و طولانی دیگر نیز با حضور اعضای شورا، نمایندگان وزارت کشور، استاندارد، شهرداری و شرکت عقاب افشان نیز درخصوص بررسی عوامل موثر در بروز این حادثه  برگزار شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
امیدوارم یک زمین لرزه ای، توفانی، سیلی، چیزی بیاید این کارخانه اسکانیا را نابود کند تا دیگر مردم دسته دسته به خاطر اسکانیا نمیرند.
آخرین اخبار