گروه انصارالشریعه لیبی روز سه‌شنبه هشدار داد این گروه به همه حملات ژنرال خلیفه حفتر که نیروهای وی عملیاتی را علیه گروه‌های افراطی در بنغازی در شرق لیبی آغاز کرده‌اند، پاسخ خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه انصارالشریعه لیبی روز سه‌شنبه هشدار داد این گروه به همه حملات ژنرال خلیفه حفتر که نیروهای وی عملیاتی را علیه گروه‌های افراطی در بنغازی در شرق لیبی آغاز کرده‌اند، پاسخ خواهد داد. 

این گروه که آمریکا آن را سازمانی " تروریستی" می‌داند در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای آنکه از شهر و خاک خود دفاع کنیم، درگیری از این پس اجتناب ناپذیر است.  در این بیانیه، عملیات این ژنرال بازنشسته جنگ علیه اسلام با حمایت غرب و متحدان عرب آن توصیف شده است.

 این گروه اعلام کرد: ما با همه قوا علیه هرکسی که وارد این شهر شود یا به این شهر حمله کند می‌جنگیم و با کاروان قذافی و گردان‌های وی نیز همین کار را کردیم.

در این بیانیه ضمن اشاره به اقدام معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در اعزام نیرو به بنغازی در ماه مارس 2011 با هدف سرکوب شورش در این شهر آمده است گروه انصار الشریعه از درخواست‌های ساکنان برای برخورداری از امنیت و ثبات بیشتر حمایت می‌کند.

این گروه با این حال خاطرنشان کرد چنین درخواستی باید زیرپرچم قوانین اسلامی اجرا شود و در سایه دموکراسی و سکولاریسم نباشد.  ژنرال خلیفه حفتر که نیروهای شبه نظامی وی خود را "ارتش ملی لیبی" خوانده‌اند، روز جمعه حمله‌ای را علیه گروه‌های افراطی در بنغازی آغاز کرد. این ژنرال با تأکید براینکه این عملیات ادامه خواهد داشت از این شهر عقب نشینی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار