معاون مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیشترین آمار نیروی شاغل در اقلیم کردستان عراق از استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،امجدی گفت: هم‌اکنون 20 هزار نیروی ایرانی در شمال کشور عراق مشغول به کار هستند که بزرگترین مشکل این افراد این است که به صورت غیر قانونی به این کشور اعزام می‌شوند.
وی افزود: در سال گذشته با همکاری قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مشکل بیمه نیروهای ایرانی شاغل در اقلیم کردستان عراق تصمیماتی اتخاذ شده و اکنون این افراد می‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: قرار شد در راستای حل مسائل و مشکلات نیروهای شاغل در عراق جلسه‌ای با حضور مقامات عالی رتبه این کشور برگزار شود اما مقامات اقلیم کردستان عراق مدعی هستند که باید این جلسه در سطح وزرای دو کشور برگزار شود.
امجدی خاطرنشان کرد: بیشترین نیروهای شاغل در کشور عراق و اقلیم کردستان از استان کردستان هستند و این امر می‌تواند تبعات زیادی را به دنبال داشته باشد چرا که ممکن است به مرور زمان بازار را از دست بدهیم./س
 
برچسب ها: اشتغال ، عراق ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.