سازمان نقشه‌برداری کشور بیست و یکمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک 93 را با شعار اطلاعات مکان محور، زیربنای مدیریت راهبردی برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، همایش ژئوماتیک مهم‌ترین گرد همایی نقشه‌برداران در فضایی علمی، تخصصی با اهداف کلان اقتصادی عمرانی و توسعه می‌باشد که هر ساله میزبان متخصصان این حوزه است.
 
مسئولین ارشد کشور سفرای کشورها، استانداران، رؤسا و اساتید دانشگاه در این گردهمایی بزرگ علمی و کاربردی حضور دارند که نقش بسزایی در مدیریت راهبردی و توسعه پایدار کشور ایفا می‌کند.
 
سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان متولی تهیه و تولید نقشه و اطلاعات مکانی و مرجع اصلی سیاست‌گذاری، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی‌های کلان در این حوزه در راستای اهداف و وظایف خود برگزاری همایش‌های سالانه ژئوماتیک را به عنوان مهم‌ترین فعالیت در دستور کار قرار داده است.
 
گفتنی است، این همایش با محور موضوعاتی از قبیل ژئودزی، هیدروگرافی، سنجش از دور، سیستم‌های اطلاعات مکانی، مدیریت بحران، عمران و آبادانی،‌آمایش سرزمین و ... می‌باشد.
 
ارائه آخرین تکنولوژی و دستاوردهای عرصه ژئوماتیک در نمایشگاهی به وسعت 700 مترمربع با مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دراین گردهمایی دو روزه با ارائه 18 مقاله  پوستری و 12 کارگاه آموزشی برپا می‌گردد.
 
این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای علمی و تخصصی در حوزه مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک در کشور است و جایگاهی برای تبادل اطلاعات و تعامل بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دانش،‌اطلاعات، تجهیزات، خدمات و دستاوردهای مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک در بخش‌های دولتی و خصوصی به شمار می‌رود.
 
سازمان نقشه‌برداری کشور امیدوار است با برگزاری همایش ملی ژئوماتیک 93 گام‌های مؤثری در راستای پیشرفت و ارتقای حوزه مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک در کشور بردارد.
 
گفتنی است، بیست و یکمین همایش و نمایشگاه ژئوماتیک 93 در روزهای سوم و چهارم خرداد در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد و با حضور مسئولین عالی رتبه کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار