عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: باید گفت که خطر مفاسد اقتصادی در اوضاع داخلی مراتب تخریب کننده‌تر از تحریم‌هاست و این موضوع نسبت 20 به 80 دارد مبارزه اصلی با مفاسد اقتصادی به فرمایش مقام معظم رهبری باید از مجلس شروع شود و دفاتر روسای قوا هدف اصلی دانه درشت‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "جواد کریمی قدوسی" نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (31 اردیبهشت ماه) در تذکری با اشاره به حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای، محمود دولت‌آبادی و قاضی سراج در نشست علنی نمایندگان مجلس برای توضیح مفاسد اقتصادی، گفت: بنده و آقای بیرانوند سوالی از وزیر دادگستری درباره نقش "یقه‌سفیدها" در مفاسد اقتصادی داشتیم که امروز به حضور دادستان تبدیل شد و بنده نیز از رئیس مجلس خواستم تا چند دقیقه نسبت به سوالاتی که مردم درباره مفاسد اقتصادی دارند، توضیح دهند.
 
وی  با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه افزود: در مجلس هشتم خدمت آقای محسنی‌اژه‌ای رسیدیم و ایشان فرمودند من می‌خواهم با این یقه سفیدها و افراد موثر در مفاسد اقتصادی برخورد کنم اما می‌گویند آبرو می‌رود؛ همچنین آقای سراج در رسانه ملی اعلام کرد که اگر با 10 یقه سفید در کشور برخورد شود ریشه مفاسد خشکانده می‌شود، همچنین آقای محسنی‌اژه‌ای در مصاحبه‌ دیگری گفت: چرا دادگاه مفاسد اقتصادی علنا برگزار نمی‌شود تا مردم قضاوت کنند؟ 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مردم در فتنه 88 به قوه قضائیه نمره 20 دادند، چراکه قوه قضائیه در آن قضایا هم با ستاد فتنه و هم با سران فتنه برخورد کرد. اما مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضائیه نمره 10 می‌دهند.

وی ادامه داد: باید گفت که خطر مفاسد اقتصادی در اوضاع داخلی مراتب تخریب کننده‌تر از تحریم‌هاست و این موضوع نسبت 20 به 80 دارد مبارزه اصلی با مفاسد اقتصادی به فرمایش مقام معظم رهبری باید از مجلس شروع شود و دفاتر روسای قوا هدف اصلی دانه درشت‌های اقتصادی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: آبروی نظام به شهدای عزیزی است که عکس‌های آنها بالای سر ما قرار دارد و صاحب انقلاب مردم هستند و این درحالی است که 70 درصد تسهیلات بانکی در اختیار 100 نفر است و ما باید از این موضوع بترسیم.
 
وی با بیان اینکه کانون‌های قدرت همواره مورد طمع مفاسد اقتصادی هستند، تصریح کرد: دفاتر روسای قوا هدف اصلی این مفاسد هستند. لذا باید این مبارزه را از مجلس شروع کنیم و همه ما و روسای 3 قوه باید این مبارزه را از دور و بر خود و دفاتر خود آغاز کنیم؛ آبروی نظام، شهدای نظام هستند و اگر یکی از مسئولین ولو اندک تخلف و فسادی کرد، این به منزله از دست رفتن آبروی نظام نیست.  
 


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار