وزیر اطلاعات گفت: همه افراد جامعه مکلف هستند نقش خود را در شکوفایی اقتصادی و فرهنگی ایفا کنند و این امر فقط در سایه امنیت محقق خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات عصر دیروز (سه‌شنبه)در جلسه شورای اداری استان کردستان با ابراز خرسندی از حضور در این استان در ایامی که کام مردم به یاد دیدار مقام معظم رهبری در سال 88 شیرین است، با یادآوری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب با لحاظ مقدماتی و در نظر داشتن دغدغه‌ها و ضرورت‌هایی انجام و نشان‌دهنده این است که جامعه به برنامه‌ریزی‌هایی در این دو حوزه نیازمند است.

وزیر اطلاعات به بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز سال 93 در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به این نکته اشاره فرمودند که حماسه سیاسی در سال 92 محقق شد ولی حماسه اقتصادی اتفاق نیفتاد، وظیفه ما این است که امسال به گونه‌ای عمل کنیم که ایشان در سخنرانی سال آینده بفرمایند گام‌های بلندی در عرصه فرهنگ و اقتصاد برداشته شد.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه مکلف هستند نقش خود را در شکوفایی اقتصادی و فرهنگی ایفا کنند و این امر فقط در سایه امنیت محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: در جامعه‌ای که امنیت وجود نداشته باشد هیچ اهل فکری توانایی درست فکر کردن ندارد و هیچ سرمایه‌گذاری جرات سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌کند.
 
 وی خاطرنشان کرد: در سال 93 دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با توجه به نامگذاری انجام شده وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وزیر اطلاعات به نظر اسلام در باره سرمایه‌گذاری اشاره کرد وگفت: اسلام، راکدماندن سرمایه را نمی‌پذیرد و نظر اسلام بر این است که سرمایه در جامعه باید به صورت سازنده مفید و مولد در چرخش بوده و از یک چرخش ویروسی بدور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وجود امنیت را شرط لازم برای فعالیت اقتصادی موثر در جامعه دانست و افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از راه‌های رونق بخشیدن به اقتصاد است، در این راه باید تعریف هوشمندانه ارائه شده و با برنامه‌ریزی عمل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار