عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مذاکره کنندگان باید متوجه جبهه استکبار و زیاده خواهی باشند زیرا آنان با طرح مسائل انحرافی به دنبال گرفتن امتیاز از مذاکراتند لذا با هوشیاری باید اجازه باج‌خواهی به آنان داده نشود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمد رجایی نماینده گناباد و بجستان در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز با تبریک اعیاد رجبیه گفت: در حال حاضر کشور ما در مقطع حساسی به سرمی‌برد و مذاکرات با 1+5 می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.  
 
وی ادامه داد: اگر تیم مذاکره کننده با تدبیر و قاطعیت و پیام دیپلماتیک و در عین حال با صلابت و با پشتوانه قوی داخلی نمایندگان و سایر مسئولین رسانه‌ها و دیگر اقشار جامعه در مذاکرات حضور یابندو از حق مسلم ایران دفاع کنند با قطع نظر از نتیجه ملموس مذاکرات کمترین اثر آن رساندن پیام حقانیت و مظلومیت ملت ایران به گوش جهانیان و انزوای دشمنان آنان خواهد بود در غیر این صورت زیانی جبران ناپذیر خواهیم داد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مذاکره کنندگان را مورد خطاب قرار داد و گفت: باید متوجه جبهه استکبار زیاده خواه باشید زیرا آنان با طرح مسائل انحرافی به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر از مذاکرات هستند؛ لذا باید با هوشیاری و با حمایت رهبری و مردم اجازه باج خواهی به آنان ندهیم.
 
رجایی نقد را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید هر انتقادی را مخالفت با دولت و اصل مذاکره تلقی کرده و جلوی اظهارنظرها گرفته شود چرا که نقادی می‌تواند باعث افزایش حساسیت و جلوگیری از اشتباه شود.
 
این نماینده مجلس یادآور شد: منتقدین انصاف و صداقت را باید در اظهارنظر رعایت کنند و به گونه‌ای سخن نگویند که موجب تضعیف تیم مذاکره کننده شود.
 
رجایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به ابلاغ این سیاست مسئله هدفمند کردن یارانه‌ها اگر مهمتر از مذاکرات هسته‌ای نباشد کمتر از آن نیست و توفیق در آن بستگی تام به کیفیت اجرا دارد.  
 
وی تاکید کرد: دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که نه تنها فشاری بر مردم تحمیل نشود، بلکه افزایش رفاه عمومی را در پی داشته و این امر جز با اجرای صحیح و قانونمند میسر نیست.
 
رجایی اضافه کرد: ممکن است به دلیل توزیع نامتعادل ثروت و درآمد و هم چنین وجود دائمی تورم مردم شیرینی این پیشرفت‌ها در کام خود احساس نکنند، بنابراین لازم است دولت و مجلس با همکاری‌های هم تدبیری بایندیشند و بر این معضل فائق آیند و در این راستا از بحث‌های غیرلازم من و تو دوری کنند.  
 
وی با مورد خطاب قراردادن معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور خواستار اقدامات لازم د راستای سیاست‌های اعلامیه‌اش در تخصیص اعتبارات بود تا اولویت‌ها را مد نظر قرار دهد.  
 
رجایی مشکلات حوزه انتخابیه خود را مورد توجه قرار داد و از وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری پروژه راه آهن شرق کشور در مسیرهای بناآباد، قائم؛ بیرجند و نهبندان شد.
 
رجایی افزود: از وی می‌خواهم براساس توافق به عمل آمده با اخذ مجوزهای لازم تا پایان شهریور 93 جهت آغاز عملیات اجرایی آن پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.
 
این نماینده مجلس خواستار تامین آب شیرین کن در شهرستان تابعش شد زیرا این کار به کندی پیش می‌رود.
 
رجایی با بیان این که شهرستان گناباد و بجستان 15 سال با بحران خشکسالی روبه روست خاطر نشان کرد: این شهرستان‌ها با سونامی خاموش مواجه هستند و تعدادی زیادی از قنات‌ها خشک شده و شدید آب دهی آنان کاهش پیدا کرده است بنابراین باید تخصیص اعتبار ویژه و افزایش اعتبار آبخزیر داری مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، اقتصادی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار