صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود خراسان جنوبی پارسال 640 میلیون دلار ارزآوری داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند، مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این مطلب گفت : مردم خراسان جنوبی و بازرگانان این منطقه باید به خود ببالند که این مقدار ارز به کشور وارد کرده‌اند.

موسویان با اشاره به مشکلات واردات کالا از کشور افغانستان افزود : دولت افغانستان در حال جابه‌جایی است که به محض استقرار و ثبات، مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برای بررسی مشکلات واردات کالا از افغانستان به این کشور سفر خواهد کرد.

رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان نیز مشکل حمل پول تجار را یکی از مشکلات بازرگانان و تجار در بازارچه ماهیرود عنوان کرد و یادآور شد: مبادلات کالا و سفر به استان مرزی فراه از جمله مشکلات این پایانه مرزی است.

جوانمرد افزود: بانک صادرات ایران و افغانستان باید در محل پایانه مرزی ماهیرود برای تأسیس یک بانک اقدام کنند تا تبادل ارز برای تجار تسهیل شود.

وی تصریح کرد: سازمان ملل در رابطه با تکمیل و راه‌اندازی گمرگ فراه بودجه مشخصی معین کرده است که کمک شایانی به گمرک . تجارت می کند.

رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان تصریح کرد: کشاورزی، توسعه جذب توریسم در بخشهای درمانی، گردشگری و زیارتی می‌تواند فرصت‌هایی برای هم‌مرزی ایران با افغانستان باشد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.