نماینده مستعفی سازمان ملل در امور سوریه در سخنانی تاکید کرد لزوم مشارکت ایران در هرگونه برون رفت از بحران سوریه را به آمریکا و فرانسه گوشزد کردم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه المنار فلسطین روز چهارشنبه در مطلبی نوشت: چند هفته پیش از استعفای "اخضر ابراهیمی" از ماموریتش در سوریه، وی در دیدار با شماری از دیپلمات‌های غربی در پاریس بسیاری از جوانب بحران سوریه را فاش کرده است.

یک دیپلمات فرانسوی در مصاحبه با روزنامه المنار تاکید کرد: "اخضر ابراهیمی" به شکل گسترده‌ای نسبت به اوضاع سوریه بدبین بوده و به صراحت اعتراف کرده که "بشار اسد" در مسیر یکسره کردن جنگ بر ضد گروه‌های تروریستی مورد حمایت عربستان سعودی، آمریکا، فرانسه،ترکیه و قطر است.

"اخضر ابراهیمی" در ادامه با اشاره به اینکه گروه‌های پیکارجو در سوریه اخیرا با یکدیگر درگیر شده و امکان بروز خطر واقعی برای ارتش سوریه را ندارند افزود: بسیاری از سیاستمداران غربی که به سرنگون شدن نظام سوریه در آغاز بحران این کشور خوش‌بین بودند، طی هفته‌ها و ماه های اخیر در تحلیل‌های خود موضعی محتاطانه را درپیش گرفته و ابقای "بشار اسد" در راس نظام سوریه را بعید ندانستند.

نماینده مستعفی سازمان ملل در سوریه همچنین با بیان اینکه حل سیاسی بحران سوریه به وسیله توافق آمریکا و روسیه انجام نخواهد شد و هیچ‌گونه تبعاتی در اوضاع این کشور نخواهد گذاشت تاکید کرد: پیشتر به واشنگتن و پاریس لزوم مشارکت ایران را در هرگونه راه‌ حل سیاسی بحران سوریه گوشزد کردم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عربستان سعودی و شیخ نشین قطر فضای شکست ماموریت "کوفی عنان" به عنوان نماینده سازمان ملل در سوریه را فراهم کردند و اجازه حل سیاسی این بحران را در مدت زمانی ندادند افزود: آنچه که ائتلاف مخالفان سوریه نامگذاری کردند در یکپارچگی صفوف مخالفان موفقیتی کسب نکرد و ماموریتی که در خلال اجلاس ژنو2 به رغم موافقت و همکاری آمریکا از طریق وساطت "رابرت فورد" سفیر سابق آمریکا در سوریه با این گروه داشت، با سطح مناسبی همراه نبود.

"ابراهیمی" گفت: ژنو2 به خاطر شکست در ارائه یک جبهه مخالف یکپارچه شکست خورد و این چیزی بود که آمریکا را به سمت برکناری "رابرت فورد" از منصبش سوق داد.

نماینده مستعفی سازمان ملل در سوریه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی امروز مطمئن شدند که جایگزینی به جای "بشار اسد" نیست و شخصیتی در مخالفان سوری که توانایی شکست "بشار اسد" را در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد و همچنین نیروی نظامی که توانایی مقابله با ارتش سوریه و قرار دادن خود به جای ارتش باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
زنده باد مقاومت ملت سوریه و زنده باد اقای اخضر ابراهیمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
نظام های وابسته به آمریکا ، مثل آل سعودو آل ثانی و ال خلیفه و اردن باید سرنگون شوند ، نه حکومتی که جلوی آمریکا ایستاده و به استکبار باج نمی دهد . آقای اخضر ابراهیمی هم در مدت ماموریت خود آب به اسیاب آمریکای جهانخوار می ریخت . حالا این اعترافات هم با ارزش است . حکومت سوریه می ماند . حکومت های ارتجاعی منطقه می روند ، انشاء الله .
آخرین اخبار