سازمان بهزیستی کشور برای ارائه خدمات با کیفیت بالا برای سالمندان، مراکز خاصی باتوجه به وضعیت اقتصاد فرد درنظر گرفته که در آن خدمات ویژه ارائه می‌شود.

رامین رضایی مدیر کل دفتر مراکز شبانه روزی و توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: سازمان بهزیستی کشور برای ارائه خدمات با کیفیت بالا به سالمندان مراکز خاصی را درنظر گرفته که در آن به سالمندان با شرایط اقتصادی مناسب خدمات ویژه ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: این مراکز با همکاری بخش خصوصی راه اندازی می‌شود و در آن متناسب با درخواست و نیاز داوطلب خدماتی متناسب با نیازهای تفریحی، ورزشی، بیماری‌های فرد سالمند و ویژگی‌های فیزیولوژیک او ارائه می‌شود. 

رضایی افزود: نیازها و انتخابهای فرد سالمند و خانواده‌های او در ابتدا، در قرارداد ثبت شده و متناسب با آن به او خدمات ارائه می‌شود و تنها افرادی که توان اقتصادی مناسبی دارند می‌توانند در این مراکز ثبت نام نمایند. 

وی تصریح کرد: این مراکز مانند هتل آپارتمان بوده و هدف ما این است که افرادی که توان مالی مناسبی دارند مجبور نباشند به مراکز که با استاندارد ویژه ما طراحی شده مراجعه نمایند بلکه ما این حق را به سالمند می‌دهیم که بتواند محیط زندگی خود را با ویژگی‌های خاص انتخاب کرده و با کیفیت بالاتری زندگی نماید. 

رسایی اظهار داشت: دستورالعمل این طرح به استانها ابلاغ شده و افراد در بخش خصوصی می‌توانند زیر نظر سازمان بهزیستی این مراکز را راه اندازی نمایند. 

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر این طرح در استان خراسان جنوبی و اصفهان، چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم آن را در سطح کشور اجرایی نماییم. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: نگهداری ، سالمند ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار