رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: متأسفانه مراسم‌های ازدواج دچار تجملات و تشریفاتی است که هیچ یک از عقل و شرع نمی‌پسندند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه عصر امروز در جمع خبرنگاران طرح ملی همسفرتا بهشت را اقدامی ارزشمند در راستای ترویج ازدواج آسان و بهنگام توصیف کرد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکید کرد: مراسم ازدواج دانشجویی زمینه ازدواج جوانان را در سن مناسب و با آگاهی و شناخت لازم فراهم می‌کند.

فرزانه، ساده برگزار شدن را از نکات برجسته این مراسم عنوان و تصریح کرد: متأسفانه مراسم‌های ازدواج دچار تجملات و تشریفاتی است که هیچ یک از عقل و شرع نمی‌پسندند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با اشاره به امتناع جوانان از ازدواج به دلیل اشتغال به تحصیل یا سربازی و غیره تأکید کرد: هیچ یک از این عوامل نمی‌تواند مانع ازدواج باشد و آن را به تأخیر بیندازد.

وی، محبت را عامل اصلی استحکام و بقاء بنیان خانواده دانست و افزود: آموزش همسران نیز باید به گونه‌ای باشد که پیوند میان زن و شوهر را بیش از پیش استحکام بخشد.

فرزانه با بیان این که بدون امکانات می‌شود زندگی کرد اما بدون محبت نمی‌شود، تاکید کرد: خصوصا خانم‌ها سعی کنند محبت‌شان را نسبت به همسرشان بیشتر کنند البته باید توجه داشت که درجه محبت زن را مرد با رفتار خود تنظیم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به زوج‌های جوان گفت: سعی کنید با هم بسازید، درک درستی از یکدیگر داشته باشید و مشکلات را با هم حل کنید.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: مشهد ، ازدواج ، تجملات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.