به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، 5 ویژگی یک مدیر خوب در ذیل معرفی شده است که خیلی از مدیران خوب از آنها بهرمنده هستند.
1-الگو باشیدیک
مدیر خوب باید در هر زمینه ای از خصوصیات اخلاقی الگویی برای کارمندانش
باشد. اگر مدیر از نظر اخلاقی در بین کارمندان بهترین باشد باعث میشود که
کارگذارانش به وی احترام گذاشته و خواسته های مدیرشان را تمام و کمال انجام
دهند. برای اینکه الگوی کارمندانتان باشید باید:
• تجربیات خود را
در اختیار آنان بگذارید. شما وقتی از تجربیات خود برای کارمندان صحبت کنید
آنها درک میکنند که شما مدت طولانی برای کارتان زحمت کشیدید تا به این
تجربیات رسیدید. آنها با شنیدن تجربیات شما میفهمند که را الان روی صندلی
ریاست نشسته اید و هیجان بیشتری برای همکاری با شما پیدا میکنند.
•
حرفه ای عمل کنید. درست است که شما در مقام ریاست و مدیریت قرار دارید اما
دوستانه برخورد کنید تا حرفه ای تر باشید استانداردهای اصلی حرفه ای بودن
علاوه بر برخورد مناسب، لباس رسمی، به موقع و سر وقت حاضر شدن و نحوه ی
ارتباط برقرار کردن است.
2-همیشه در مورد قوانین و قواعد کاری جدی باشید.شما
مدیر عامل یک شرکت هستید و وظیفه ی اصلی شما هدایت یک تیم است بنابراین
همیشه در مورد انتظارات تان واضح سخن بگویید تا دیگران هم از اهداف کاری
شما مطمئن شوند. مثلا اگر روی یک پروژه فعالیت می کنید اهداف و انتظاراتتان
را از اول بیان کنید تا کارمندان انگیزه ی بیشتری پیدا کنند. دستورالعمل
های کاری را هیچ وقت در اواسط یک پروژه تغییر ندهید باید اینقدر حرفه ای
باشید که برای انجام یک پروژه کاری از ابتدا تمام سعی خود را روی برنامه
ریزی صحیح آن داشته باشید روی اهداف خود تاکید کنید تا کارمندان آنها را
جدی بگیرند.
3-همیشه در اتاق تان ساکن نمانید. یک
مدیر خوب نباید دائما در طول روز در اتاقش به سر ببرد بلکه باید در حال
رفت و آمد بین کارمندان باشد گاهی اوقات باید برای تذکر برخی از مسائل و
مهم جلوه دادن آنها خودتان به کارمندان سر بزنید نه اینکه آنها را به
اتاقتان دعوت کنید.
همیشه پیگیری امور را خودتان در دست بگیرید از
کارمندان هم بخواهید که امورات مختلف کاری پیگیری کنند. از کارمندان
بخواهید در مورد مسائل مختلف نظرشان را بیان کنند از آنها بخواهید در مورد
پروژه های کاری ایده های خود را مطرح کنند و با یکدیگر در مورد این ایده ها
صحبت کنند و نتیجه گیری کنند.
4-پاداش را فراموش نکنید. برای
رفتار صحیح کارمندان به آنها پاداش دهید شما باید روحیه ی کاری کارمندان
را بالا ببرید و در آنها ایجاد انگیزه کنید این پاداش میتواند باعث انگیزه
دادن به آنها بشود. کارمندان را باید تشویق کنید تا برای رسیدن به اهداف
انگیزه ی بیشتری پیدا کنند. اگر کارمند شما دچار خطا شد باید به او تذکر
دهید اما تذکر دادن باید به صورت شخصی باشد اگر کارمند شما باعث ناراحتی
دیگران شود شما باید حرفه ای باشید و با آرامش به وی تذکر دهید.
5-به کارمندان احترام بگذارید تا محبوب باشید. بخشی از روز را با کارمندان میگذارنید بنابراین باید با احترام با آنها برخورد کنید.
•
مثلا شما باید اشتباهات خود را بپذیرید. شما کامل نیستید هر کسی می تواند
نقصی داشته باشد بنابراین اگر انتقاد پذیر باشید مردم به شما احترام بیشتری
خواهند گذاشت.
• تجربیات شخصی تان را در اختیار کارمندان قرار
دهید. البته این به معنای شکستن احترام نیست بلکه به این معناست که شما
تجربیات کاری تان را با کارمندان در میان بگذارید.
• شما باید همیشه
یک مدل رفتاری داشته باشید نه اینکه در هر زمان رفتار متفاوت از خود نشان
دهید اگر با کارمندان با احترام برخورد میکنید پس باید با احترام تذکر
دهید. در محل کار دوستانه برخورد کردن باعث ایجاد حس همدلی بین کارمندان
میشود تا دلسوزانه تر کار کنند اما باید چارچوب هایی را به عنوان یک مدیر
خوب به کارمندان یادآوری کنید.
انتهای پیام/